19 Nisan 2014 Cumartesi

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 491

Her ki mahcubest o hod kûdegest
Merd an baş ed ki birûn ez şekest
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 5.inci cilt 3344 inci beyit açıklaması)

“ Kim perde arkasında ise zaten çocuktur.
Er o kimsedir ki şüpheden kurtulmuştur.”

Kendi zatını (Özünü, aslını) bilen erdir, onun özü latiftir (Yumuşak, hoş, ince bir güzelliği olan), kabuktan müstağnidir (Dış görünüşe önem vermeyendir).

Olgun olmayan öz, kabuğa muhtaçtır.
O, yalnız kabuğunu besler durur.

Senin nasibin (Payın) eğer bütün nefsanî ( Canlılığın zorunlu kıldığı gereksinim ve istekte ilgili, beden arzularıyla ilgili) ise iyi bil ki ruhun hayvanidir (Hayvansal), kutsi (Kutsal) ruh değildir, kısırdır (Verimsizdir).

Suretin insan, fakat manen (Mana bakımından) eşektir.
Sende adamlıktan (İyi yetişmiş değerli, iyi huylu, naz çeken, akıllı, güvenilir, terbiyeli, yetişmiş insan, beğenilen, değer bilen) sermaye yoktur.

Sen sakal, bıyık ve hâye (İki bacak arası) adamısın.

                                            ***
 GÜLŞEN-İ TEVHİD İBRAHİM ŞÂHİDİ
Çev: Midhat Bahari BEYTUR
İnkilap ve Aka kitapevleri koll. Şrt.
                                           ***
Neler öğrendik:
1.    Özünü, aslını bilmeyenin erkek olamayacağını öğrendik.
2.    Dış görünüşe önem verenin olgun olmadığını, dış görünüşüyle olgun olmadığını gizlemeye çalıştığını öğrendik.
3.    Vücut isteklerini önemseyenlerin hayvani ruhlarının hâkim durumda olduğunu öğrendik.
                                   *                                                                 
İşte böyle yaren,
İnsanda iki ruh ve davranış olduğunu, birinin hayvansal ikincisin de insan ruhu olduğunu öğrendik, anladık.

İnsanların birbirine dıştan bakıldığı zaman benzediğini fakat huy bakımından çok farklılıkların olduğunu öğrendik, anladık.

Dış görünüşüne önem verenlerin hayvani ruhun yoğun etkisinde olduğunu öğrendik, anladık.

RAVLİ ERLİK yazarak Googleden okumalısın.
                                             *

RAVLİ

Popüler Yayınlar