2 Haziran 2021 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 7-8 CİLT 1970 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretler Aşkı anlatıyor)

1970. Ateşin (Aşkın ateşi) yerleşti, gönlümle eş-dost oldu; 
Ateşine söyle, Ab-ı hayat (Ölümsüzlük sağlayan su) gibi safalar (Gönül rahatlığı, rahatlık, kaygısızlık ve sakinlik vermek için) geldin diyor de.

Hayalinin (Görüntünün) lezzeti (Zevki), gönlümü (Kalpte oluşan duygularının kaynağını) yaktı, doğradı., 
Güzelim, sanki gamın (Üzüntün) şeker de gönlüm bir (Şekerin sarıldığı) kağıt.

Mum dayandı (Madde bağından kurtulup dönüşüm yaptı) da her yanı ışık kesildi. 
Işık her şeyden iyidir, hele ölümsüz, sonsuz ışık olursa.

Işık bir soluk baş kaldırdı mı (İsyan etti mi), canı isteyen tek başına kalakalır. Tanrı'nın lütfu (Yardımı, iyiliği) olmadıkça benim Ay yüzlüm de görünmez olur-gider.

Fakat gene bir ihsana (İyi davranışa, iyiliğe) uğrar, Tanrı yardımından gene bir lütuf (İyilik, yardım) belirir de sonsuz birlik, imam (Önder) olur, uyulur kendisine.

Kahır kaplanını (Yok etme, ezme, perişan etme, mahvetme gücünü) bağlar, sevgi kapısını açar, şehrin üstüne bir kubbe kurar da şehir, kötülükten kurtulur.

Bir baktı, güldürdü beni; 
İşte böyle olmalı dedim ona... 
Huzuruna aldı, yüceltti beni; 
Böyle olmalı işte dedim ona.

Aşkının beyi geldi, askerleri tacizlik (Rahatsızlık, sıkıntı verdi, tedirginlik) verdi bana., 
Yardım etti, kurtardı beni; 
Böyle olmalı işte dedim ona.

Güzelliğini yükledi bana; 
Hilali (Ay’ın ilk günlerinde aldığı yay biçimi) aydınlattı beni; 
Bir sarhoşluk verdi, yardım etti,
güçlendirdi beni; 
Böyle olmalı işte dedim ona.

Yanımızda yer-yurt edindi; 
Ateşimiz onunla yatıştı., 
Bir işret (İçki sofrası) düzdü-koştu ki şaşırttı bizi; 
Böyle olmalı işte dedim ona.
                        ***
DİVAN-I KEBİR 7 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN  
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
 Aşkın sıcaklığının, ateşinin sevgimizin, isteklerimizin, düşünüşünümüzün, anışımızın, hatırlamamızın kalbimizde oluşturduğu duyguların kaynağına yerleşeceğini, tanıdık olacağını öğrendik.

Şems Hazretlerinin hayalinin üzüntüleri giderdiğini, sevinç verdiğini öğrendik.

Işığın herşeyden iyi olduğunu, ölümsüz ışık kaynağının daha da değerli olacağını öğrendik.

Işık olmazsa en sevdiğimizin yüzünü bile göremeyeceğimizi öğrendik.

Işık veren Tanrı yardım ederse önder edeceğini, üzerine koruma kubbesini oluşturacağını öğrendik.

Şems Hazretleri Mevlana Hazretlerini kabul ederek yücelttiğini, sevindirdiğini öğrendik.

Şems Hazretleri koruyan askerleri Mevlana Hazretlerini rahatsız etmelerinden kurtardığını öğrendik.

Şems Hazretleri güzelliğinden güzellikler Mevlana Hazretlerine verdiğini, aydınlattığını, çok fazla mutluluk duyan sarhoşluk verdiğini öğrendik.   
                             *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretleri Mevlana Hazretlerinin yanında yer yurt edindiğini, konuşmalarıyla Mevlana Hazretlerini sarhoş ettiğini, gökyüzünden sofra indirdiğini,  aşkın sırlarını açıkladığını, Mevlana Hazretlerinin beğenisini ve saygısını aldığını öğrendik, anladık.
                            *
RAVLİ

Popüler Yayınlar