31 Ekim 2011 Pazartesi

MEVLANA VE ŞEMS' İMTİHANI

Ariflerin sultanı Çelebi Arif (Tanrı onun sırrını kutlasın) anlatmıştır:

Bir gün Mevlana Şemseddin, denemek ve naz etmek maksadıyla güzel bir sevgili istedi.

Babam da güzellik ve olgunlukta zamanın en güzel kadını ve ikinci Sar’sı, iffet ve ismette Meryem’i sayılan karısı Kira hatunun elinden tutup götürdü.

Şems:” Bu benim can kardeşimdir, bu olmaz.
Bana, hizmet edecek güzel bir erkek çocuk getir “ buyurdu.

Babam hemen güzellikte Yusuf’ların Yusuf’u olan Sultan Veled’i peşkeş çekerek: “ Umarım ki bu sizin hizmetinize ve ayakkabılarınızı çevirmeye değer bir kul olur “ dedi.

Bunun üzerine Şems’de: “ Bu, kalbimi bağlayan oğlumdur.
Şimdi şarap olsaydı su yerine onu içerdim.
Ben onsuz yapamam “ deyince, babam hemen kalkıp gitti ve Yahudi mahallesinden bir desti şarap doldurup getirdi, önüne koydu.

Bunun üzerine Şems’in bir feryat koparıp elbiselerini yırttığını ve babamın ayaklarına kapandığını gördüm.

Şems, bu kuvvetinden ve pirin emrine gösterdiği itaatten hayrette kalıp:
 Başlangıcı olmayan başlangıcın, sonu olmayan sonun hakkı için, diyorum ki, dünyanın başından sonuna kadar senin gibi gönül tutan bir sultan, bir Muhammed yürekli, bu varlık âlemine ne gelmiş, ne de gelecektir “ dedi ve o anda baş koyup mürit oldu.

Sonra: “ Ben Mevlana’nın hilminin (Yumuşaklık huylu, nazik, kibar) derecesini anlamak için bu imtihanı yaptım.                                                                                                                      

Onun iç âlemi o kadar geniş ki rivayet ve hikâye çerçevesine sığmaz “ diye ilave etti.

ŞİİR:
Ey oğul;
Ben kapının çavuşu oldum diyenler için yüz binlerce imtihan vardır

ŞİİR(Arapça):
Söz biter,
Fakat yine de onun vasfını ihata (kavrayamaz, anlayamaz, geniş bilgi gerekir) edemez

Eğer vücudumdaki her kıl bir dil olsa (Yine) senin lütuflarının binde birini söyleyemem

                                         ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ Şark İslam Klasikleri 29
Ahmet Eflaki M.E. B. yay. 489
                                         ***
Neler öğrendik:
1.    Gizli ve açık dostlarının birbirini intihan ettiğini öğrendik.

İşte böyle yaren,

Sevgi, saygı, bağlılık sözle anlaşılmaz.
İmtihan sonunda anlaşılır.

Bir iddia varsa bunun doğru olup olmadığı, ne kadar güçlü olduğu anlaşılması için büyük küçüğü, küçük büyüğü imtihan eder.

Bu dünya imtihan dünyasıdır.
Tanrı bizleri imtihan eder, biz de farkında olalım olmayalım birbirimizi imtihan ederiz.

İnşallah bu intihandan başarılı çıkarız.
Âmin.
                                     *
RAVLİ

Popüler Yayınlar