29 Ekim 2011 Cumartesi

MEVLANA VE BİT ÖLDÜRMEK

Bir gün biri “ Bit öldürmenin bir günahı var mıdır?” diye sordu.

Mevlana Hazretleri “ Elini yıkayınca günahı kaybolur “ buyurdu.
                                       ***
ARİFLERİN MENKIBELERİ, Şark İslam Klasikleri 29,
Ahmet Eflaki, M.E B. YAYINLARI 489
                                        ***
Neler öğrendik:
1.    Bize zarar veren haşerenin öldürmenin günahının olduğunu ancak yıkanınca günahından kurtulduğumuzu öğrendik.
                                 *
İşte böyle yaren,
Tanrı her şeyi bir fayda ve hizmet için yarattığını ama zararlı hale gelince öldürmemiz ve yıkanarak tamamen bedeni ve ruhi temizlenmemiz gerektiğini öğrendik, anladık.

Burada keyfilikten kaçınmamız gerekmektedir, gerçekten ihtiyaç halinde olmamız lazımdır.

Anı: Babam Müftü Fehmi BAYRAŞA (Tanrı rahmet etsin) bir dervişi ziyaret ediyor.
Odaya girdiğim vakit sayısız sineklerin uçuştuğunu gördüm.
Gösterdiği yere oturunca sinekler üstüme konmaya başlayınca rahatsız oldum ama öldürmedim ve uzaklaştırmak için elimi oynatmadım.

Bu hali gören derviş sineklere hitaben ‘Misafirimizi rahatsız etmeyin ‘ deyince sinekler üzerinden gittiler ve sohbet bitip evden ayrılıncaya kadar kondukları yerde beklediler” dedi.

Bundan şunu anladım:
Derviş benim davranışıma göre saldırgan, ürkek, titiz, aldırışsız ve bunun gibi vücut dilinden misafirin ruh halini öğrendiğini ve ona göre davrandığını anladım
                                              *

RAVLİ

Popüler Yayınlar