31 Ekim 2020 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 3840 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
 
3840. Beden evinde bir kucaklayayım onu;
Çünkü bedenin canına canlar katandır o.
 
Hayalin (Görüntün), boyuna burada bizimle;
A Tebrizli Şems, nerdesin sen?
 
Gel a sevgili, bizimsin bugün:
Bizimle gül gibi bir hoşça açılıp saçılman (Ölçüsüz davranışlarda bulunmak) gerek.
 
Tanrım, kem (Kötü niyetle bakan) gözü sen uzak et;
Tanrım sen koru ayrılıktan.
 
Benim kem gözüm, benim yolumu vurursa bir kadehle sen kendimden geçir beni.
 
Elimi, uçmasın diye gönlün üstüne koydum;
Fakat sen, mermer, granit (Çok sert) kayadan bile çeker, kaparsın gönlü.
 
Yarın da bu şekilde doğarsan ne ben kalırım, ne gönül kalır, ne âlem (Dünya) kalır.
 
Letafetinde (Güzel olma durumu, hoşlukta) Ab-ı Hayatı (Ölümsüzlük suyunu) bile geçtin:
Onun lütfu (Büyüklüğünün, asilliğinin gereği yaptığı iyilik ve yardımı) da senin lütfundan bir şeyler ister, yoksulluk eder.
 
İster kâfirlik (Tanrının varlığını ve birliğini inkâr eden) olsun, ister Müslümanlık (Hz. Muhammed’in yaydığı İslam dini olsun);
 
Dinle?
Sen ya Tanrı nurusun ya da
Tanrı'sın, onun mazharısın (İyiliğine erişmiş, görüldüğü yersin).
 
Sus da güneşe göz dik;
Çünkü güneş, yoksulluğa boş verir.
                     ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerinin ayrılışı ile çok özlediğini, hayali ile avunduğunu, başına kötü bir iş gelmesin diye dua ettiğini öğrendik.
2.    Şems Hazretleri asil, büyük olup iyilik ve yardım yaptığını, bizimde bu şekilde davranmamızı istediğini öğrendik.
3.    Şems Hazretlerinin Tanrının iyiliğine erişmiş, Tanrının özelliklerinin göründüğü kişi olduğunu, Tanrının nurla donattığı çok özel kullarından biri olduğunu Mevlana Hazretlerinin tanımlamasından öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Söz etmeyi bırakıp Şems Hazretlerini bir şekilde ulaşmaya, yardım ettiği, kayırdığı kişiler arasına girmek için Mevlana Hazretlerini çok severek ve dost olarak, sözlerini doğru görerek yolunu öğrenip izlememiz gerektiğini öğrendik, anladık.
                     *
RAV


Popüler Yayınlar