5 Ekim 2020 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 3580 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)
 
3580. Ben (Mevlana Hazretleri) de o şeker kamışlığından (Tatlı candan yüce insanların olduğu topluluğunun) izler gördüm;
Fakat senden daha tatlı bir iz göremedim.
 
Aşk gibi hem ortadasın, hem gizli;
Senin gibi apaçık ortada olan bir gizli görmedim ben.
 
* Bütün dünya seni arıyor;
Hani candan tatlı bir şey yoktur diye bir atasözü vardır, tam yeri;
Bu sözü dinle.
 
Gökyüzünde değilsin a benim canım;
Fakat nereye vurur, ışıtırsan orası gök kesilir.
 
Ayrı düşenlerin bir izini arıyorsun;
Nereye gitti o vefa (Sevgiyi sürdürme, sevgi, dostluk bağlılığı), o merhamet (Bir kimsenin karşılaştığı kötü durumdan dolayı duyulan üzüntü, acıma)?
 
Şu kupkuru ayrılık toprağında balıklar var;
Gel ey olumsuzluk denizinin suyu, lütuf et, coş.
 
Balık, suyun dışında ne kadar yaşar?
Ne diyeyim, bilemiyorum;
Sen bilirsin.
 
Fakat yaşayacakmışım, yaşamayacakmışım;
Kim oluyorum ben;
Senin yaşamanı, âlemde senin kalmanı isterim ben.
 
Binlerce canımız, bizden daha iyilerin binlerce cam feda olsun sana; Canın da canına cansın sen.
 
Bana sus diyorsun;
Tövbe etmedin mi ki dilsizlik yolunu bıraktın.
                     ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini aradığını, Şems Hazretlerinin canının çok tatlı olduğunu, tatlı izler bırakarak ortadan kaybolduğunu öğrendik.
2.    Her ortamda Şems Hazretlerini arayan Mevlana Hazretleri canını feda ettiğini öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerinin etkileriyle ortada hem de kendini göstermeyerek gizli olduğunu, cana can katmaya devam ettiğini, varlığını gösterdiğini öğrendik, anladık.
                     *
RAV

Popüler Yayınlar