25 Temmuz 2019 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 5770 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri aşkı anlatıyor)

5770.  Seher çağında kuşların feryatları, susanlardan gelen bir elçidir; Susarak ağlayan dünyanın izi, ağızdadır işte.

Zevkiyle ağlıyorsam ne diye ayrılığına düşünce ağlarsın?
Sen inkar ediyorsun amma işte binlerce tercüman buracıktı.

Bir dosta av olmamışsan söyle, niçin kararsızsın böyle?
Değirmeni dönüyor gördün mü, bil ki su buracıktadır.

Canım emrediyor, sus diyor, incitme beni;
Sustum, buyruğa kulum, anlatmayı bıraktım artık.

Sevgili, gönlümü almak, hatırımı hoş etmek için gizlice çıkageldi;
O kanlar içici padişah, parlak Ay gibi gizlice geldi geceleyin.

Elini ağzına koydu, yani konuşma, sus dedi;
Gözü de hadi, gizlice işe sarıl diye emir verdi.

Bu lütufta (Önem verilen, sayılan birinden gelen iyilik ve yardım) bulundu ya, sarhoşum artık, gül bahçesinin kapısını kırdım;
O bahçeden gizlice çalıp duruyordum o gülleri.

A dilber dedim ona, ne fitneler (Karışıklık, kargaşa) koparıyorsun, ne yankesicisin sen;
Hadi a düzenbaz, gizlice bir fitne düz, bir düzen çıkar meydana.

Yapa-yalnızız, vakit de gece;
Fakat gene de o sırları gizlice bir duyup yayan olmasın, dudağını kulağıma ver.

A Ay yüzlüm benim, o âşık öldüren sırları söyle;
Susma bu gece;
İşret çenginin tellerine dokun gizlice.
                         ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Sabahın güneş doğmadan önceki zaman kuşların ötüşünün susanları seslendirdiğini öğrendik.
2.    Ayrılıktan bütün canlıların acı duyduğunu öğrendik.
3.    Görünen bir eylemden görünmeyen bir durumu anlayabileceğimizi öğrendik.
4.    Şems Hazretlerinin Mevlana Hazretlerini ziyaret ederek ayrılık acısını dindirdiğini öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
 Şems Hazretleri sırları susayan Mevlana Hazretlerine sırları söylediğini, Mevlana Hazretleri de bize aşırdıklarını sarhoşlukla söylediğini, bizim yolumuzu aydınlatıp gösterdiğini öğrendik, anladık.
                     *
RAV

Popüler Yayınlar