28 Haziran 2019 Cuma

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 5400 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri aşkı anlatıyor)

5400. Haberiniz olsun a rintler (Gönül erleri), gene o kumar padişahı geldi;
Yeni bir hilesi düzeni varsa bıldır (Geçen yıl) ne idiyse gene odur, o.

Rintlerden (Gönül erlerinden) şu işi kim yapabilir;
Kanlar içen padişahın tapısında belini, bir kere daha bağlasın (İşe başlamaya hazırlansın) da işte şimdicek desin, iş başa düştü.

Gel a eli tez sâkim (Ruhuna Allah’ı sevdiren, Allah nuru saçanım);
Bir kere daha belimi bağladım;
Canına and olsun, yaşadıkça aşkı seçeceğim ben.

Senin gül bahçeni gördüm de tiken gibi bittim, gül gibi açıldım; tikenim aşkınla yandı, gülüm de sana serpilmeye geldi.

Birbiri ardına fitneler (Karışıklık, kargaşa) koparırsın;
Fitneden bir türlü vazgeçmezsin;
Fakat bu sefer iyice öğrendim-bildim ki sevgilim, pek düzenbaz.

* Sevgilim, bir yanağıma vurursa öbür yanağımı da çeviririm ona;
Çünkü yanaklarımın rengi, ellerinden al-al olur, parıl-parıl yanar.

Padişahımsın, hem de ezelden beri;
Durağın şu gönüldür;
Canım, sensiz pek zayıf hâle düştü;
Nerdeydin bile demiyorsun.

Padişahım diyor ki:
Sanıyor musun ki şu çölde seni kaybettim ben;
Bilmiyor musun ki sabrım (Olacak ve gelecek bir şeyi telaş göstermeden bekleyişim), Zülfekaar'm (Hazreti Ali’nin kılıcının) kınıdır.

Beni kesti, kan aktı, kanlara bulanmış bir gazel (Şiir) doğdu;
Salâhaddin (Şems Hazretleri), benden ayrıldı da bu ülkeye geldi.

İştiyak (Özlem) çekenlerin canlarına salâ (Yüksek sesle söylenen çağrı);
Bir güzel gönül kapan (Düzen kuran) geldi;
O güzel, altın dövüyor, benim yüzüm de gümüş dövmede.
                         ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***

Neler öğrendik;
1.    Gönül erlerine Şems Hazretleri gelerek Allah ve sanatını anlattığını, Mevlana Hazretlerinin bu sanatta aşkı seçiğini öğrendik.
2.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini çok sevdiğini, söz ve davranışlarına alışıp ısındığını öğrendik.
3.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini kendisine lider seçtiğini ve severek ve sevinçle takipçi olduğunu öğrendik.
4.    Şems Hazretleri vücut olarak başka yerde olsa bile Mevlana Hazretlerini bırakmadığını, Hazreti Ali’nin kınında duran kılıcı gibi gerektiğinde düşmanın canını almak için bekleyen bir kılıç gibi gözleyip beklediğini öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
 Şems Hazretlerinin özlem duyulacak nurlu güzelliğe sahip olduğunu, gönlünü kaptığı kişiyi çok değerli insan haline getirdiğini Hazreti Mevlana’nın sözünden öğrendik, anladık.
                     *
RAV


Popüler Yayınlar