1 Ocak 2019 Salı

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 3610 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini olan aşkı anlatıyor)

3610. Sakın, ihtiyar (Yaşlı) deme bana;
Hiç İhtiyarlar mıyım, nerden kocalacağım, nerden yok olacağım ben?

Abıhayat (Ölümsüzlük) kaynağının balığıyım ben;
Bal-süt denizine gark olmuşum ben.

Canın lâl dudaklarından (Şems Hazretlerinin dudaklarından çıkmayan sözden yaşamıma devam etmem) başka bir yerden su içmem;
Onun saçlarından (Tutunacağım akıldan-bilgisinden) başka bir saça el atmam ben.

Yay kaşları, beni de yay gibi bükerse ne gam;
Onun yayında ok gibi dümdüzüm (Bilgim, görgüm sınırlı biriyim) ben.

Sen kanat (Olanak) veriyorsun bana, ne diye uçmayayım?
Beyim sensin, ne diye öleyim ben?

Ok gibi beni kendinden uzaklara attın;
Fakat tut ki (Varsay ki) senden ayrı değilim ben;
Ayrılmama imkân yok senden.

Gelmeden sel gibi su kesildik;
Gitmeden ayağımız tuzağa düştü, bağlandı.

Satrancı görmeden mat olduk;
Bir yudumcağız bile içmedik, sarhoşuz.

Güzellerin, ortadan ikiye ayrılmış saçları gibi savaş görmeden kırılmışız dökülmüşüz.

Sanki o putun gölgesiyiz;
Varlığın aslından, puta tapıyoruz biz.
                        ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretleri sayesinde aşk denizine ulaşıp bu denizde balık olmayı sevinerek, beğenerek kabul edip yaşamına kattığını öğrendik.
2.    Aşk denizinde ölümsüzlüğün olduğunu, kulağa-ağza gerek olmadan sadece düşünerek iletişimin sağlandığını öğrendik.
3.    Bu denize girenlerin ayrılmak istemediklerini, sevgilileri ne kadar uzakta olsa bile yakınlığın kaybolmayacağını öğrendik.
4.    Bu denizde doğru ve düz olanların ileriye doğru gönderildiklerini öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerinin Mevlana Hazretlerine aşk denizini tanıttığını, bu denize soktuğunu, bu denizin inceliklerini gösterdiğini, Mevlana Hazretlerinin de bizim de yararlanmamız için anlattığını, önderlik ve yardım ettiğini,  öğrendik, anladık.
                     *                  
RAV

Popüler Yayınlar