14 Ocak 2019 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 3740 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini olan aşkı anlatıyor)

3740. Başka birisinden derman (Çare) aramayacağım;
Çünkü derdim, senin ayrılığından.

Beni baş-aşağı ateşe atsan ah dersem erkek değilim.
Toz gibi yolundan kalktım, tozudum, gene senin yoluna kondum.

* Bugün elemli değilim, şâdım (Sevinçli, neşeli);
Gamı üç kere boşadım-gitti (Kesin olarak).

İster beyim olsun, ister ustam;
Nerde bir elemli (Acı, üzüntü, dert, keder içinde olan) varsa bıyığına (Yazık).

Bugüne neşeyle bağladım belimi;
Bugün o Ay yüzlünün yüzündeki örtüyü açtım.

Bugün zarifim (Çekicilik, biçim, görünüş, durum, konuşma ve davranışlarıyla hoşa giden, beğenilenim), lâtifim (Yumuşak, hoş, ince bir güzelliği olanım);
Sanki lütuftan (Önem verilen, sayılan birinden gelen iyilik, yardım için) doğmuşum.

Nazından (İsteksiz gibi görünerek yalvartmak amacı için davranan) öpücük vermeyen sevgili, beni öpmek istedi de ben öptürmedim kendimi.

Dün gece ne rüya gördüm acaba ki bugün tam muradıma (İsteğime, dileğime, amacıma) erişmişim.

Yürü dedin, git;
Padişahsın sen;
Evet;
Hoşum, adım-sanım da kutlu.
                   ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerinin yüzünü görmek derdinde olduğunu, başka bir derdi olmadığını öğrendik.
2.    Aşka sahip olanın ne durumlara düşerse düşsün aşktan vazgeçmeyeceğini öğrendik.
3.    Aşka düşenin üzüntü ile işi olmadığını, üzüntü içinde olan ustam da olsa, beyim de olsa kendine yazık etmiş olacağını öğrendik.
4.    Neşeyle işe girişmek gerektiğini, böylece isteğimize ulaşabileceğimizi öğrendik.
5.    Mevlana Hazretlerinin çok kibar olduğunu öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerinin Mevlana Hazretlerinin sözünün hemen yapıldığı, yaptırma gücünün kuvvetinin olduğunu, büyük makam sahibi olduğunu kabul edip söylediğini öğrendik, anladık.
                     *
RAV

Popüler Yayınlar