23 Ocak 2019 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 3830 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini olan aşkı anlatıyor)

3830. Nasıl oldu da gönlüme bir dumandır, çöktü (Hakikati olduğu gibi görmeme perde oldu);
Nasıl oldu da tezce, toz gibi sıçramadım.

Şimdi nedametle (Pişmanlıkla) yazdığım şu satırları o vakit yazsaydı ya elim.

Gittim, dünyadan bir baş ağrısı eksildi;
Halecandan (Heyecandan, çırpıntıdan) kurtuldum, canımı kurtardım.

Düşüp kalktıklarıma hoşça kalın dedim;
Canımı, izi belirmeyen dünyaya götürdüm.

Şu altı (Yukarı-aşağı-öne-arkaya-sağa-sola) kapılı evden çıktım;
Varımı-yoğumu, bir hoşça, mekânsızlık âlemine ilettim.

Gayb âleminin avlanan beyini (Şems Hazretlerini) gördüm;
Ok gibi uçtum, yayımı götürdüm.

Ecel çevgeni (Ucu eğri sopa-golf sopası), yanıma geldi;
Kutluluk (Uğurluluk) topunu, ortadan kapıverdim.

Penceremden, şaşılacak bir Ay vurdu;
Dama gittim, merdiven götürdüm.

Şu gök damı, beni canların (Can oğullarının) topluluk yeridir ya;
Sandığımdan da daha hoşmuş.

Gül dalım soldu, döküldü;
Tekrar gül bahçesine götürdüm onu.
                   ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Bu dünyadan görünmeyen âleme gidip heyecanlardan, isteklerimizdeki belirsizliklerden kurtulmamız gerektiğini öğrendik.
2.    Her şeyi mazide bırakarak tezce 9 kat göğü geçtikten sonra olan mekânsızlık âlemine gitmemiz gerektiğini öğrendik.
3.    Dünyada yaşayan uygun kişileri avlayan Allah dostunu görecek göze kavuşup onun kaderimizi belirlemesine teslim olmamız gerektiğini öğrendik.
4.    Uğurlu, kutlu, mübarek, beğenilen bir kişi olmak için Mevlana Hazretlerinin ışığını, göğe doğru dayadığı merdiveni görüp kararlı biçimde göğe çıkmaya başlayacağını öğrendik.
                        *
İşte böyle yaren;
Göğün damının düşünülenden daha güzel olduğunu göğe çıkıp bizi haberdar eden, bizim de buraya çıkmamız için heves ve olanak veren, kılavuzluk ve yardım eden Mevlana Hazretlerinden öğrendik, Anladık.
                       *
RAV


Popüler Yayınlar