8 Ocak 2019 Salı

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 3680 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini olan aşkı anlatıyor)

3680. Hâlis (Katışıksız, saf) can (Öz varlığı) olma zamanı geldi-çattı;
Şu beden zahmetini istemem artık.

Örtsün-kapasın diye Ahmed (Hz. Muhammed) demiş;
Ahmed’den, Ahad’den (Kişi) başkasını istemem ben.

Hepsi de Tebrizli Şemstir, gerçeği de bu;
Sayı istemem ben.

Bugüne bana ne oldu, ne bileyim ben;
Bugün tez-canlılardanım (Aceleciyim) ben.

Aklın gözüne (Hakikati olduğu gibi gören yerine) yerleşmişim, aşkın gözündeyse yerim-yurdum yok.

Yazıklar olsun ki yeryüzünde oturuyorum;
İnsaf edin, zamanın keskin kılıcıyım ben.

Şaşılacak şey de şu ki yeryüzüne ait bedenle gökyüzünün üstünde koşup duruyorum.

* Gökyüzünün çekemediği yükü, aşkın kuvvetiyle çekmedeyim ben.

Aşk göğsünden, onun ateşini, tâ taşların, kayaların gönüllerine eriştiriyorum.

Şekerindeki lezzetten, arılıktan (Temizlikten), şu ağzım, ballarla-şekerlerle doldu.
                     ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Dünya yaşamda çok önemsediklerimiz canımızdan daha değerli hale geldiğini,  bu yanlıştan temizlenerek öz varlığımıza temiz ve katışıksız olarak tekrar kavuşmamız gerektiğini öğrendik.
2.    Hazreti Mevlana; peygamber efendimizin istediği biri istediğini öğrendik.
3.    Şems Hazretlerinde bir olmanın gerçeğini-önemini anlayıp bulabileceğimizi, başka kişiyi Mevlana Hazretlerinin istemediğini öğrendik.
4.    Hakikati olduğu gibi görmek isteyen akılların kişi ve olaylara Mevlana Hazretlerinin sözlerini önemseyerek ve doğru kabul ederek aklının gözü yapıp böyle bakması ve görmesi gerektiğini öğrendik.
5.     Mevlana Hazretlerinin yeryüzüne ait küçük bedeniyle çok büyük olan yükü aşkın kuvvetiyle çektiğini öğrendik.
6.    Aşkın doğal özelliğini, etkilerini, sıcaklığını çok sert, çok katı, hareketsiz kişilerin gönüllerine ulaştırdığını öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri ağzı gibi bizim de ağzımızın tatlı ve temiz olması için kendisini örnek almamız gerektiğini öğrendik, anladık.
                     *
RAV

Popüler Yayınlar