25 Ocak 2019 Cuma

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 3850 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri aşkı anlatıyor)

3850. Balık gibi susmaktayım amma dalga gibi, deniz gibi çırpınıp duruyorum;
Huzurum-kararım yok.

A benim ağzımı mühürleyen, çek senden yana dizginimi (Kendine doğru yönelt).

Maksadın nedir?
Ne bileyim ben;
Şunu biliyorum ancak ki bu kadardayım ben.

Deve gibi, senin gamını geviş getirmedeyim;
Esrik (Sarhoş) deve gibi ağzım köpürmede.

Ne kadar gizlesem, söylemesem gene de aşkın tapısında (Olduğu yerde) ap-açık meydandayım.

Tohum gibi yeraltındayım (Değişim için hazırım);
Baharın buyruğunu bekliyorum.

Hele bahar gelsin de benim nefesim olmadan bir hoş nefes alayım; Benim başım olmaksızın bir baş kaşıyayım.

Zamanda kaybolmuş-gitmişiz amma sevgilinin civarına yol bulmuşuz.


Gönül ateşimizi bir salarsak zaman da bizim gibi kaybolur-gider. Fitnenin (Karışıklığın-kargaşanın) başım bir kaşıdık mı, ne başı kalır onun, ne aklı.
                   ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri kimyasının değişmesi için hazır olduğunu, emrin verilmesini ve şartları beklediğini öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin Aşka hazır bir biçimde hazır beklediğini öğrendik.
3.    Mevlana Hazretleri gönlüne ateş saldığı kişinin zaman kavramını yok edebileceğini yani zamansız yaşam sağlayacağını öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri gönül ateşini verdiği kişinin ne aklını ne de kendini düşünecek baş bırakmayacağını, aşık olduğu sevgilinin bulunduğu yere yol göstermiş olacağını öğrendik, anladık.
                     *
RAV



Popüler Yayınlar