24 Ocak 2019 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 3840 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri aşkı anlatıyor)

3840. Bir müşteri gibi paramı-pulumu, tezce madenin (Çok değerli şeyleri kapsayan kaynağın) aslının aslına götürdüm.

Can dedikleri altın kesiğini, şu kalp (Sahte) para basanlardan kaçırdım, kuyumcuya armağan götürdüm.

Gayb âleminde, uçsuz-bucaksız bir dünya gördüm;
Kara çadırımı o sınırsız yere götürdüm.

Ağlama bana;
Bu yolculuktan neşe’liyim ben;
Yolumu cennetlerin bulunduğu diyara ulaştırdım.

Mezarımın başına şu ince anlamlı sözü yaz:
Başımı belâdan, sınanmadan kurtardım.

A beden, şu yerde bir güzelce uyu;
Senin haberini göklere götürdüm ben.

Bağla çeneni;
Feryatların hepsini de dünyayı yaratana götürdüm artık.

Bundan böyle gönül gamını söyleme;
Çünkü gönlü de, gizli şeyleri bilene götürdüm.

Nazlandı da ateşim ben dedi sana;
Evet, fakat sevgin, güneşin, benim gönlümde.

Senin sevgin olmadan bir gül kokarsam tiken gibi hemencecik yak beni.
                   ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri tüm varlığını aslının aslına götürdüğünü, oradan canını paslanmayacak yüksek değerli hale getirdiğini, altın işin ustasına bağışladığını öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin ilim için varlığını harcadığını, sırrın sırrını, özün özünü, aslın aslına ulaşmaya çalıştığını, bulduğunu, oradan satın aldığı canını işin ustası olan Şems Hazretlerine verdiğini öğrendik.
3.    Şems Hazretleri Allah’ın bildiği, insanlara öğrettiği kadarını bildiği gayb âlemine gittiğini, oraya yerleştiğini öğrendik.
4.    Gayb âlemine ulaşanların bu yolculukta çektiklerinin değer olduğunu, küçümsemenin veya bu yolda sınanmalarına, belalarla uğraşmalarına üzülmemek gerektiğini öğrendik.
5.    Gayb âlemine yolculuk edenin bedeninin toprağa ait olduğundan mezarında rahatça uyuması gerektiğini, sınanmaktan ve belalardan kurtulmuş olacağını öğrendik.
6.    Gönlümüzü üzülmemek gerektiğini, Allah’ın gizli ve açık her şeyi bildiğini öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
 Allah, Şems Hazretlerinin, Mevlana Hazretlerinin sevgisi gönlünde olanın gül gibi kokacağını, diken gibi yakılmayacağını öğrendik, anladık.
                     *
RAV


Popüler Yayınlar