17 Ocak 2019 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 3770 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini olan aşkı anlatıyor)

3770. Pervanem (Işığa doğru uçan kelebeğim) muma atıldı, yandı; artık neden çekineyim?

Bana, aklımdan da yakınsın;
Artık nasıl sana yönelebilirim ben?

Erit beni;
Baştan-başa tüm şekerim ben;
İster donayım, ister eriyeyim, şekerim, şeker.

Bir uğurdan, vefadan (Sevgiyi sürdürme, sevgi, dostluk bağlılığı) el yuma (Vazgeçme);
Bir kere daha yalvarışımı duy, gör.

Bir kere daha bana afsun (Büyülü sözler) oku;
Bir kere daha Mesih'in (İsa) ruhuyla beze beni.

Baç (Gümrük) memuru, köprü üstünde;
Geçmem için buyruk ver ona.

Sus, söylemene ihtiyacı yok onun;
Zaten ben de kendi sözlerimle yaveler (Saçma sapan sözler) düzmedeyim (Sıralamadayım).

Sus;
Mâdemki Eyâz'ım (Sevilenim) ben, elbette işin son-ucu Mahmûd (Seven) olacak, iyi bitecek.

Canım, sana eş-dost olalı nereye gidersem gideyim, gül bahçesindeyim.

Yüzün, gönlüme eş olalı toprağın üstünde değilim, gökyüzünün üstündeyim.
                   ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Şems Hazretlerin ayrılığıyla yanan Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerine kendini beğendirmeye, onun özelliklerini sergilemesi için davet ettiğini öğrendik.
2.    Aşkla sevenin bir zaman sonra sevilen olacağını öğrendik.
3.    Aşka her seviyede kişinin düşebileceğini öğrendik.
4.    Allah dostuna aşık olanın sevinç içinde yaşayacağını öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Allah dostuna aşık olan ile gönlünü birleştirenin, ayaklarının yerden kesileceğini, gökyüzünün üstünde yaşam yeri bulacağını öğrendik, anladık.  
                     *
RAV

Popüler Yayınlar