27 Ağustos 2018 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 1940 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini olan aşkı anlatıyor)

1940.  Gene öylesine bir iş etmeye, güneş gibi, her şeye can vermeye geldim.

Şarap küpünün kapağım açmaya, sarhoşlara kadeh olup şarap sunmaya geldim ben.

Şimdi zevk-işret, ovaya bayrak dikti;
Ne diye düşünce gibi gizlenecekmişim?

Bahçıvanın gözünün Işığı kesileli canım, cennet bağına döndü.

Mil gibi kendi çevremde dönmüyorum;
Gök gibi kutuplar çevresinde dönüyorum ben.

Padişahım, gecem gündüze döndü ve dama da boş-verir oldum, gökyüzüne de.

Altın madeniyim, sayılı altın değilim ki mehenk taşının (Üstüne sürülüp asit dökülünce altının hakiki olduğunu gösteren taş) peşinde dönüp dolaşayım.
Çobancasına hey-hey demeyi bırak;
Padişahım, ne diye çobanlaşayım?

Cana canlar katan yüzüne âşığım;
Bir merhamet et, havana düşmüşüm senin.

Bu yüzle güneşsin, Aysın sen;
Bizlerse havanda zerreleriz ancak.
                       ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1. Mevlana Hazretlerinin çok özelliğini doğru olarak bilmemiz için açıkladığını öğrendik.
                     *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri sayısız üstün özelliklere sahip olmasına rağmen Şems Hazretleri ile kendisini karşılaştırıp çok küçük parça olduğunu belirttiğini, yüzüne âşıklığını ifade ettiğini öğrendik, anladık.
                   *

RAV

Popüler Yayınlar