14 Ağustos 2018 Salı

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 1810 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini olan aşkı anlatıyor)

1810. İçim, boyuna gel diyor sana (Şems Hazretlerine);
A varlığından (Zenginliğinden) bütün varlıkları (Maddi ve manevi zenginlikleri) meydana getiren, gel.

A Ay yüzlüm;
Seninle şehirleri gezdim dolaştım;
Her yanı, her şehri kavradım, kuşattım;
Gel.

Sen güneşe benzersin;
Yaklaştın mı uzaklaşırsın;
A uzaklara yakın olan, gel.

Himmetim (Çalışmam, gayretim, emek vermem, çabalamam) de yüceldi, tedbirim de; senden başkasının tapısında ölmemeyi iyiden-iyiye kurdum ben.

Sus diye ağzımı tuttun benim;
Sen ağzımı tut, ben de dünyayı tutayım, her yana yayılayım.

Zincirim, senin elinde, o yüzden dünyanın halkasını kaptım-gitti.

Pîr (Olgun-bilgin Şems Hazretleri), bizi yeni-baştan gençleştirdi;
Hasılı  (Ortaya çıkan-görünen) hem gencim ben, hem ihtiyar.

Yayından fırladım senin;
O yüzden ok gibi düz giderim, düşmana saplanırım.

Senin lütfün (Saygınlığından, büyüklüğünden gelen hoşluk, güzellik, iyi davranış, iyilik) olduktan sonra yayın-okun da yeri mi?
İkisini de kabul etmem, kırar-atarım.

Senden başkasını görmek, münafıklıktır (İkiyüzlülüktür) ;
Bense münafıklık (İkiyüzlülük, arabozuculuk) edecek, düzenler düzecek adam değilim.
                       ***        
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Şems Hazretlerinin vermekle eksilmeyen bir zenginliğe sahip olduğunu öğrendik.
2.    Şems Hazretlerinin birine yaklaştığı zaman zarar vermeden hemen uzaklaşmaya başladığını, kendi yaşam döngüsünde yardıma devam ettiğini öğrendik.
3.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerini görmeyi çok istediğini, onun devamlı yaşam yerinde ölmek istediğini öğrendik.
                     *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerini görmekle görmeyi istediğimiz her şeyi şahsında görebileceğimizi hilesi-oyunu olmayan Mevlana Hazretlerinden öğrendik, anladık.
                   *

RAV

Popüler Yayınlar