2 Şubat 2016 Salı

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 1880 İNCİ BEYİT

1880. Bu gece, ta sabaha dek ben perilerleyim (Cinlerin dişileri ile), onlar benim gönlümü alacaklar, ben onların gönüllerini alacağım;

Yiyip içmede, geceleyin dönüp dolaşmada onlara uymak, onlara yardım etmek istiyorum.

Perilerin âdetlerini, gece vakti toplandıkları, sevişip oynaştıkları, işe-güce koyulup şarap içmeye başladıkları zamanları öğrendim, belledim ben.

Cinler gizlidir, emniyet içindedir onlar;
Fakat biz perilerden de daha gizliyiz, onlardan da daha ziyade görünmüyoruz.

Periler, cinler bile şeklimizi görüyorlar ancak, canımızdan haberleri bile yok;
O kavim âğyar (Başkalaşmış, yabancı) kesilmiş de Tanrı düzenine tutulup gitmiş.

Sen kendini bilmiyorsun da ondan perileri arayıp duruyorsun.
Kendini çabucak bu kadar ucuza satma.

(Şems Hazretlerini anlatım)
Bizim o perimiz pek güzel, yüzü pek yakışıklı, huyu pek hoş;
El çabukluğuyla topu şeytandan da kapmış, periden-cinden de.

Gece, onun Ay yüzüne hayran, Ay onu seyretmeye âşık;
O, öyle çarşıda-pazarda satılan tatsız-renksiz pelte değil.

Onun kebap şişinden, onun şarap kadehinden, onun çenginden, rebabından, onun sarhoşça işvelerinden.

Geceler deli-divane olmuş, dudaklar bulanmış;
Bütün mezheplerde o, bu ululuğa lâyık.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                            ***
Neler öğrendik;
1.    Gizliliğin emniyet sağladığını öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin cinleri ve perileri iyi tanıdığını öğrendik.
3.    Şems Hazretlerinin cinlerden de perilerden de daha güzel ve yetenekli olduğunu öğrendik.
4.    Kendimizi bilirsek cinlerden ve perilerden üstün olduğumuzu anlayacağımızı ve bunlardan bir şey beklemeyeceğimizi öğrendik.
                                 *
İşte böyle yaren;
Dinin görüş, yorum ve anlayış ayrılıkları sebebiyle ortaya çıkan kolların her birine Şems Hazretlerinin anlayışının, görüşünün, öğretisinin yol göstericisi ve yolu aydınlatanı olduğunu Mevlana Hazretlerinden öğrendik, anladık.
                                  *

RAVLİ

Popüler Yayınlar