18 Ekim 2013 Cuma

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 138

Zateş ez imlet yakin şüd ez sahün
Puhtegi cu der yakin menzil mekun
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 2.inci cilt 860 inci beyit açıklaması)

“ Senin ilmin, ateşin vücuduna, sözden yakin hâsıl (Sağlam bilgi ile içte bir yanma meydana gelirse) edince sözde kalma, ateşten pişkinlik (Hamlıktan kurtaracak kadar sıcaklık) iste.

Yakin (Sağlam bilgi, iyi, kati olarak bilme) ilminde menzil tutup kalma.”

Mademki yârin (Sevgilinin) visaline (Sevgili ile buluşma) sende yakin hâsıl oldu (Sağlam bilgi ile bilgilendirildin), şaşılacak şey.

Hicranda (Ayrı kalmakta) nasıl karar ediyorsun?
O güzel, o aşırı güzelliği ile lütfünden seni mülakatına (Görüşmeye), visaline (Buluşmaya) davet ediyor.

Mademki o kerem sahibi seni davet ediyor, tepeden tırnağa kadar çevik ol.
Yârin (Sevgilin) hicranına (Ayrılığına) nasıl sabrediyorsun?

Âşığa karar (Âşık kararlı davranmaz, âşık sevgilisin davetine hiç düşünmeden koşar) ayıptır, noksandır.

Bir aşığın maşukundan (Âşık olunan sevgili) ayrılığa sabretmesi ayıpların en kötüsüdür.

                                  ***
Gülşen-i tevhid İbrahim Şahidi
Çeviren Midhat bahari Beytur
İnkılap ve Aka kitapevleri Koll.Şrt.1967 basım.


                                 ***
Neler öğrendik:

1.   Allah yolunda olanlara Allah’tan gelen sıcaklık ile âşıklık konumuna geçeceklerini öğrendik.

2.   Âşık konumuna gelenlerde kararsızlık başladığından ne yapacağını ne edeceğini bilemez duruma geldiklerini öğrendik.

3.   Âşıkların hiç düşünmeden, ayrılığa razı olmadan sevgiliye doğru koşması gerektiğini öğrendik.

4.   Aşığın sevgili ile buluşmaktan başka hiçbir düşüncesinin olmaması gerektiğini öğrendik.

                                       *
İşte böyle yaren,


Kararsızlık oluştuğu zaman kişi kime bağlanacağını şaşırır.

Vehimleri, korkuları, kuşkuları aşığa sakinlik vermez de hareketsiz ortada kalır.


Allah yolunda ve sevgisinde olanda kararsızlık oluştu mu onun yapacağı şeyin sevgili olarak seçtiği Allah’a kavuşmak, buluşmak için çalışıp çabalamalıdır.


Sevgiyle mahvolmuş kişi bu nedenle garip ve fakir olmuştur fakat onun koruyucusu, sahibi Allah’tır ve onu büyüklüğünden kendine doğru çeker ve korur.


Mevlana hazretlerinin bu konuda sözleri çoktur.

Allah’a aşk ile bağlanmış kişi zaten kendi elini ayağını, dilini, gözünü, nefsini kendi isteği ile bağlamıştır.


RAVLİ AŞK yazarak Googleden okumalısın.

                                    *
RAVLİ                                 

Popüler Yayınlar