Hin binih çun çeşm-i küşte suy-i cân
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 2.inci cilt 686 inci beyit açıklaması)
“ Ey çare arayan!
Vurulan ölünün gözünü cana
dikmesi gibi sen de gözünü haydi lâmekân dik.”
Hak Lâmekân şehrinden varlık
yükünü bu fani dükkâna getirdi.
Bu varlıkların varlığı
Âdem’den gelmiştir.
Varlıklar fanidir, Âdem
kadimdir.
Bütün varlıklar Âdemin
yardımıyla varlık bulmuşlardır.
Sen de bu izafi (Varlığına bağlanmış) Âdeme git ki, ebedi olarak
kalasın.
Dem-be-dem (Vakit-vakit, daima) âdemden varlık gelir.
Âdeme dönmedikçe varlık
ebedileşmez.
Hakikatte varlıkta vücut yoktur.Varlıkta görünen yokluktur.
Çeviren Midhat bahari Beytur
İnkılap ve Aka kitapevleri Koll.Şrt.1967 basım.
***
Neler öğrendik:
1.
Mekânsızlık (Görünmeyen adresi belli olmayan ama etkisini görüp
anladığımız âlem) âlemini tanımak bilmek ve yararlanmak için korkusuzca
ve dikkatimizi dağıtmadan anlaya çalışmamız gerektiğini öğrendik.
2.
Gördüğümüz varlık
âleminin önce mekânsızlık âleminde oluştuğunu sonra da her çeşidin kullanıma
verildiği varlık âlemine indirilerek görünür kılındığını öğrendik.
3.
Tüm bu görünür âlemin
Âdemoğlunun yararlanması için mekânsızlık âleminden görünür kılındığını
öğrendik.
4.
Bu âleme gelen
her şeyin Âdemoğluna bağlı olarak geldiğini ve birleştiğini öğrendik.
*
İşte böyle yaren,
Allah’ın sanatının sadece
görünen âlem ile sınırlı olmadığını görünmeyen âlemleri de yarattığını ve var
olduğunu araştırmamız ve tanımamız gerekmektedir.
Sadece insan görünümünde
olmak ve yaşamak yeterli değildir, Âdem aleyhisselamın oğlu olmanın yolunu
bulmamız gerekmektedir.
Âdem aleyhisselamın hayatını
ve yaptıklarını öğrenip öğüt almamız gerekmektedir.
İçimizdeki var olan ama
varlığı yeniden keşfetmemiz ve harekete geçmesi için uğraşı vermemiz gerekir.
(Kalbin çocuğu olmak, vaktin
çocuğu olmak, ibnül vakit diye ifade edilen ebediyete yol aldıracak kapıyı
bulmak ve orada yaşama çaresini aramalısın)
RAVLİ ÂDEM
RAVLİ LÂMEKÂN yazarak Googleden geniş bilgi edinmek önemlidir.
*
RAVLİ