13 Ekim 2013 Pazar

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 130

Kevn pur çarest hiçet çare ni
Ta ki nekuşayed hudayet ruzeni
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 2.inci cilt 682 inci beyit açıklaması)

“ Kâinat çareyle (İstenilen sonuca varmak üzere engelleri kaldırmak için tutulması icap eden çıkar yol, kurtuluş yolu, tedbir, yardım, izlenecek yol.) doludur ama Rabbin sana çareye doğru bir pencere açmadıkça senin hiç çaren yoktur.”

Yardımı istenilen Allah’a yalvar ki, senin elini tutsun da seni hakikat âlemine çeksin.

Yana yakıla inleyerek geceleri sabaha kadar, gündüzleri akşama kadar niyaz (Dua ederek yalvar) et.

O şah seni yüzüstü koymasın, kendine kabul etsin.
Ta ki Hakka mülakat (Görüşme) ile visal (Ulaşarak) devletine (Yardım alma olanağına) kavuşasın ve Rabbinden ayrı düşmeyesin.

Ey biçare (Çaresiz)!
Daima çare ara ki, cennete ve cennetteki dört ırmağa ulaşasın.

                                 ***
Gülşen-i tevhid İbrahim Şahidi
Çeviren Midhat bahari Beytur
İnkılap ve Aka kitapevleri Koll.Şrt.1967 basım.


                                 ***
Neler öğrendik:

1.   İzlememiz gereken doğru yolu bulmakta çoğu zaman kararsız kaldığımızı, problemler karşısında doğru çözüm yollarını bulamadığımızdan aklımızın karıştığını öğrendik.

2.   İyi bir sonuç almak için Allah’ın bir yol göstermesinin gerektiğini öğrendik.

3.   Allah’ın yol göstermesi için yalvararak yakararak ve dua ederek Allah’tan istememiz gerektiğini öğrendik.

4.   Dua sonucu yardım gelince eminlik ve sakinlik oluşacağını öğrendik.

                                       *
İşte böyle yaren,

Derdi veren Allah’ın çareyi de verdiğini bilenler hemen Allah’a yalvarışa girişerek günah işledilerse af ve bağışlanma dilerler.

Çıkmaza düşüp aklı bulananlar tek çıkış yolunun Allah’ın yardımıyla bu durumdan kurtulacağını bilenler hemen secdeye alnını koyarak Allah’tan yardım isterler.

Allah’tan yardım geldiği zaman kul o zor halden kurtulur ama onun bu kazanımının Allah’a yalvarışının bereketinden olduğunu unutur da ben yaptım kafayı kullandım diye sahiplenir.

Her şeyi yapan Allah’tır ama bu yapılanların onurunu kullarına verir.
Arif olan bu olanların Allah’ın hükmüyle olduğunu bilir ve sahiplenmez.

RAVLİ HZ. ALİ’NİN ŞEHİT EDİLMESİ VE CENNET yazarak Googleden okumalısın.

                                         *
RAVLİ

Popüler Yayınlar