26 Aralık 2021 Pazar

DİVAN-I KEBİR 7-8 CİLT 3540 İNCİ BEYİT

(Mevlâna hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)


3540. Ben o kişi değil miyim ki dünya küpüne sığmam...

Dokuz kat gök bile benim köpüğüme, benim coşkunluğuma dayanamaz.


Ölü şarabı ne içiyorsun?

Hadi, gel, beni iç:

Şarabım ben...

Bir tulumum ki şarapla, sakıyle (İnsan ruhuna Allah’ı sevdiren, Allah nuru saçanlarla) dolmuşum.


Bu. sana rızık olmazsa ben içerim, dostlar içer...

Artık ey arı-duru kardeşler, susun da gerçekleyin bu sözü.


Ne yazık...

Gece oldu, hepimiz ayrıldık birbirimizden, ne mutlu o kişiye ki geceleyin dostu, yoldaşı Tanrı olur.


Hepsi uyudu (Çevresindeki olayları fark etmeyen, görmeyen), ölü gibi bir yana yıkıldı-gitti.

Sen uyumazsın a dünyanın padişahı, a bizim eşimiz-dostumuz.


Kendinize gelin, uyumayın;

Padişah geceleyin meclis kurdu;

Seher çağınadek sizi çağırır - durur.


Onun keremi çekti de her uyuyan, sıçradı, kalktı, hani gül bahçesi seher yeliyle uyanır ya;

Hadi, sen de seher yelinin zevkiyle sıçra;

Uyan.


Mustafa (Hazreti Muhammed), geceleyin yemek yemezdi ama seher çağında karnı doyardı da ben derdi, “Tanrı razılığına konuk oldum”.


Yokluğa erenler (Göz önüne gelmeyen, adam olan, insanda bulunması gereken olumlu özelliklere sahip olanlar), onun uykusuzluğu yüzünden kaftanlarını yırtsınlar diye Peygamberin ayaklarının altı, namazda fazla durduğundan kabarır-şişerdi.


Gelecek zamandaki günahların da, geçmiş zamandaki suçların da bağışlanmamış mı dendi de bu dedi, korkudan, ümitten değil;,

Aşkın coşup köpürmesi bu.

                       ***

DİVAN-I KEBİR 7 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİNHAZIRLAYAN: ABDULBAKİ GÖLPINARLI KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385

                    ***

Neler öğrendik;

  1. Mevlana Hazretlerinin canının, gönlünün, ruhunun, aklının, düşüncesinin, coşkunluğunun bu dünyanın sınırlayacağını hatta 9 kat göğün bile genişliğine, coşkun davranışlarına karşı koyamayacağını öğrendik.

  2. Mevlana Hazretlerinde kişinin her ne arıyorsa bulabileceğini, Allah’a ulaştıracak yardımı yapacak güçte ve yetkide olduğunu öğrendik.

  3. Mevlana Hazretlerinden beslenen dostların Mevlana Hazretlerinin hakikatli sözler söylediğini, hiçbir yanlış ve şaşırtma, yanlış yönlendirme olmadığını, kişinin zarar görmediğini, olgunlaşma sürecinde olan kayıpların mislisiyle ve daha fazlası kazanıldığını öğrendik.

  4. Herkes uyusada Dünyanın padişahı Şems Hazretlerinin uyumadığını, uyanıklara eşlik, dostluk gösterdiğini öğrendik.

  5. Gece oldumu toplantı kurulduğunu, gün ağarana kadar uyanık olanları Şems Hazretlerinin davet ettiğini öğrendik.

  6. Peygamber efendimizin geçmiş zamandaki ve gelecek zamandaki ümmetinin günahlarını Allah’ın affetmesi için ayakları şişene, yara olana kadar ibadet ettiğini, kardeşlerimi özlediğim dediği yokluğa erenler için için dua ettiğini öğrendik.

  7. Mevlana Hazretlerinin sözlerini doğrulamak haddim değil ama onun isteği üzerine her sözünün doğru çıktığını yaşayarak şahip oldum, daha da bağlandım, büyüklüğünün iyiliğini ve yardımını gördüm, sayısız olağan üstü şeyler yaşadım, yanlış yorum olmasın diye paylaşmadım, razıyım, şükrediyorum.

                          *

İşte böyle yaren;

Allah ve Allah’ın yakınlarının, dostlarının korkudan ve ümitten değil aşkın köpürmesi ile oluşan coşkunluk için dua ettiklerini öğrendik, anladık.

                          *

RAVLİ

Popüler Yayınlar