26 Nisan 2020 Pazar

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 1960 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri ben anlatıyor)

1960. Öylesine bir mumum ki davam şu:
Çeliği çelik eden benim.

Nice gözsüzlere sürme çektim ben;
Nice akılsızları usta ettim ben.

Gam gecesinde kara bulutum ben;
Öyle bir kara buluk ki bayram gününün gönlüne sevinç verdim ben.

Bir tuhaf toprağım ki aşk ateşiyle tuttum, tozdum;
Gökyüzünün kellesini yelle doldurdum ben.

Bu kul, onu andı ya;
Dün gece o padişah, neşesinden uyumadı-gitti.

Kınama yok, sen sarhoş ettin beni;
Apaçık ortaya çıkarsam, insafsızlık edersem darılma.

Hasetçileri gamdan azat ettim;
Eşek sürüsünün günlüne neşe verdim.

Zalimlere, gizilce İnsaf verdim de kendi hakkımda kendim zulmettim.

Sabrımdan herkes feryada gelince de öyle saydım ki ben feryat ediyorum.

Ustam sabırdır benim, bu yüzden ustanım yoluna aykırı bir yol tuttum ben.
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                     
Neler öğrendik;
                    *
İşte böyle yaren;
                     *
RAV

Popüler Yayınlar