13 Nisan 2020 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 1730 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

1730. Düşmanın kulağına bir şeyler söylüyordun da beni gördün, gizlendin;
Hatırla bunu.

Eteğine sarıldım;
Şöylece bir eteğini çektin de gittin:
Hatırla bunu.

Sana, yumuşaklıkla sitemler ediyordum;
Sense ağır sözler söylüyordun bana, hatırla bunu.

Defalarca düştün;
Ben tuttum elinden senin:
Bir kere daha düşebilirsin;
Hatırla bunu.

Bu kul, seni incitirse canımdan bezmiştim mi, bezmişim ben.

A işi-gücü, yolu-yordamı güzel dost, bana can da sana kurban etmek için gerek, gönül (Sevgi, istek, düşünüş, anma gibi kalpte oluşan duyguların kaynağı) de.

Gönlün incidir, söylemiyorsun ama ta canımın içinden duyuyorum bunu.

Baharım geçer-gider, gönlümdeki gül bahçesi dikenlerle dolar da nasıl bilmem?

Suçum, lütfuna (İyiliğine, yardımına) karşı, a canın secde ettiği dilber, sakın yapma, sakın etme diye secdeye kapanıyor.

Lütfun (Önem verilen, sayılan birinden gelen iyilik ve yardım),  niceye bir (Ne zamana kadar) diyor suça;
Suç (Yasalara aykırı davranış) da bu defa da bağışla, bu defada bağışla, bu defa da diyor ona.
                       ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                   
Neler öğrendik;
1.    Şems Hazretlerinin ayrılışı ile Mevlana Hazretlerinin özlem ateşine düştüğünü, geçmişteki yaşadıklarını hatırladığını öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Önem verilen sayılan birinden iyilik ve yardım geldiğini, yardım ettiği kişinin de suçlarını bağışlaması gerektiğini öğrendik, anladık.
                     *
RAV


Popüler Yayınlar