9 Nisan 2020 Perşembe

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 1690 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

1690. Bir evde iki hasta var, âşık;
Bir hasta benim, bir hasta da hasta gönül (Sevgi, istek, düşünüş, anma gibi kalpte oluşan duygu kaynağı).

Tanrım, ikisine de sen sağlık verdin;
Fakat bu sağlık başka sağlığa benziyor.

* Münkir (Tanrının varlığına inanmayan, varlığına kabul etmeyen) can, nerden bilecek bunu?
O bambaşka görüş, onda yoktur ki.

* Çünkü münkir işte dedi, Senai buracıkta;
Senai de hayır dedi, başka çuvalda o.

O çuvala eşek gibi (Kaba, düşüncesiz) bakma;
İki gözünü aç da İsa gibi (Hastayı, sakatı iyileştirecek gözle) bak.

Saki (İnsana Allah’ı sevdiren, Allah nuru saçan), öbür sağrağı (Büyük kadehi) döndür;
Canıma bir başka rahat, bir başka huzur ver.

Canın için olsun, bugün bir gör beni, başka günleri beklemeye sabrım yok.

Bir zerrecik merhametin varsa bana, başka bir zamana atma görüşmeyi.

Kurtar beni, kurtar beni, kurtar ki başka bir tuzağa, hem de adam-akıllı
düştüm-gitti.

Bugün kapıyı kaparsan bana, her solukta, bir başka damdan düşerim ben.
                       ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***                    
Neler öğrendik;
1.    Kendi halinde gelişen insanın gözle görülen vücut ve gözle görünmeyen gönül olarak hasta yapıda olacağını, Allah’a inanan, Allah dostlarına âşık olanların sağlıklı olacaklarını, farklı bir görüşe sahip olduklarını öğrendik.
2.    Allah’a inanmayanların varlığını ve etkisini kabul etmeyenlerin inananların bunların düşmanlıklarından zarar görmemek için kendilerini inançsız olarak bile gösterebileceklerini, aslında böyle kişilerin İsa gibi iyileştirici, onarıcı ve iyileştirici özelliklere sahip olduklarını öğrendik.
3.    Allah’a ve dostlarına inanmayanların, varlığını yok sayanların kaba ve düşüncesiz bakışa sahip olduklarını öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
İnançsız, kaba, düşüncesiz kişilerden dikkatimizi Allah dostu güzel insanı görmek, düşünmek, yaşanmışlarını hatırlayarak sarhoş olmak gerektiğini öğrendik, anladık.
                     *
RAV



Popüler Yayınlar