14 Mayıs 2018 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 900 İNCİ BEYİT

(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

900. Gece yarıları, tanyerlerine yalımlar (Alevler) salar, ışıklar yollar buluşma yerimin ateşi benim.

Ses geldi meyhanemden;
Sevgili geldi halimi sormaya, hatırıma riayet etmeye (Saygısını-sevgisini göstermeye geldi) benim.

O ışığı, sınır tanımayan Ay yüzlümü görünce haddi aştı münacâtımın (Yalvarışımın) zevki benim.

Can Musa’m, Tûr dağına gitti;
Buluşma zamanım geldi-çattı benim.
Tûr nida etti (Çağırdı, bağırdı, seslendi):
“ Kimdir o yorgun-argın ki buluşma-görüşme yerime geldi benim?”

Şu aydın soluk, şimşek gibi bir çaktı da göklerim, ta kubbesine dek ışıkla doldu benim.

Onun (Şems Hazretlerinin) şu gönlü, bizim âşığımızdır, bizim müştakımızdır (Bizi özleyendir);
Ayrılığından, afetlerimden kurtuldu benim.

Yanıp yakılarak, binlerce yalvarışlarla lütfumu (Önem verilen, sayılan birinden gelen iyilik, yardım), karşılığımı umarak geldi benim.

Daha beri gel, daha beri gel de bir seyret bağışladığım elbiselerimi, verdiğim bağışlarımı, ettiğim ihsanlarımı (İyiliklerimi) benim.

Buluşmamı dilemede yok oldun-gitti;
Ölümsüz ömrü bul, varlığımda benim.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                     ***
Neler öğrendik;
1.    İki Allah dostunun buluşmasının Allah’la buluşan, konuşan Musa Peygamberin duyduğu zevk ve heyecan gibi olduğunu öğrendik.
2.    Özlem ateşiyle yanan Allah dostları birbirini görmek için Allah’a yalvararak kavuşma izni istediklerini, Allah izni ile buluşmanın çok heyecanlı ve zevkli görüşme olduğunu öğrendik.
3.    Allah dostlarının buluşması ile karanlıkların, bilinmezliklerin, çözümsüzlüklerin etkisinin kalmayacağını öğrendik.
                     *
İşte böyle yaren;
Ölümsüz ömrü Mevlana Hazretlerinin iyilikseverliği (Varlığı) içinde bulmamız için Hazrete çok yaklaşmamız, yakınlaşmamız gerektiğini öğrendik, anladık.
                   *
RAV

Popüler Yayınlar