11 Mayıs 2018 Cuma

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 870 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

870. A benim şuh güzelim, a gönüldeşim, a benim rengime boyanan, dengim olan güzelim, biraz daha beri gel.

Şu cilvelenmeye bak ki gönlüm, ona, a benim daralan gönlüm diyesin diye daraldı-gitti.

A benim öz kulum, a benim kumandanım demen için, gönülle, savaş erleri gibi savaşıp durmadayım.

Niceye bir (Ne zamana kadar), yüzün neden sarı diye soracaksın?
Senin gamın renkli güzelim.

Dün gece, şu çenge dönmüş bedenimin feryadı, bütün gece, ta Zühre’ye (Venüs yıldızına) dek ulaştı-durdu.

Canımı, bedenimden al gitsin de canım, şu utançtan, şu varlık arından (Utancından) kurtulsun.

A benim dilberim, Lâ’l  (Kırmızı taş) dudaklarının letafeti (Güzelliği, hoşluğu) yüzünden şu taşa benzeyen gönlüm, altın sarrafı oldu-gitti.

Bütün savaşım, senin için;
Canıma da bir barış ihsan et, bana da.
Bana, a benim topalım, gel dersen ayaklarım, yelden de Yörük  (Ayağı hızlı) olur.

Hevengim (Bir ipe, bir çubuğa geçirilmiş, dizilmiş veya bağlanmış yaş sebze ve meyve bağı), senin yüzünden şekere dönsün (Tatlılaşsın) diye yığının oldum, hevenk kesildim (Dizildim) sana.
                            ***   
DİVAN-I KEBİR 3 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                     ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri kendinde olmayan, Şems Hazretlerinde olan bilgi birikimlerini öğrenmek, farklılıkları ortadan kaldırmak için hizmet yolundan kendini sevdirip aşk yolunun inceliklerini-sırlarını öğrendiğini öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin gönlünün çok geniş olduğunu, sevdiği kişilere gönlünde yer verdiğini, ihtiyacı olana birikiminden karşılıksız olarak verdiğini öğrendik.
                     *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri tatlılaştırsın, bir düzene koysun diye kendisini Şems Hazretlerinin ellerine teslim ettiğni öğrendik, anladık.
                   *
RAV

Popüler Yayınlar