18 Mayıs 2016 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 2940 İNCİ BEYİT

2940.( Mevlana Hazretleri Tanrı dostu sevgilinin genel etkilerini anlatıyor)
Yok, olanın bir şey icat etmeye nerden eli-ayağı olacak?
Tanrı’nın lütfu (İyiliği), yoğa varlık verir ancak.

Yok, gibi otur çünkü namazda selam, ancak otururken verilir.

Su, ateşin üstünde kendini koyuverir de şaşırır gider;
Çünkü ateş kıyamdadır (Ayakta emir almaya hazırdır), suysa secdede (Hakkında verilecek hükme baş eğmiştir).

Dudak sustu mu gönül yüzlerce dil elde eder;
Sus, niceye (Ne kadara kadar) bir onu deneyip duracaksın, niceye bir?

Ateş, dün dumanın kulağına eğildi de gizlice dedi ki:
Bana hiç dayanamaz, ödağacının arası pekiyidir benimle.

Benim kadrimi (Değerimi) o bilir, bana o şükreder, çünkü öd ağacının kârı (Kazancı), yok olmasındadır, kadri (Değeri) o vakit ortaya çıkar.   
Ödağacı, baştan ayağa kadar düğüm-düğümdür, yoklukta açılıp saçıldı mı o düğümler de çözülür, açılır.

A benim yalımlar yiyen, ışıklar yutan dostum, hoş geldin, merhaba.
Merhaba a bende yok olan, bana can veren şehidim, a benim tanıklarımın, a beni görüp bilenlerin kendisiyle övündükleri dost.
Bak da gör, gök de varlığa dalmış, yeryüzü de;
O gök kubbeden de yokluğa kaç, şu kör yerden de;
Yokluğa sığın.

Yokluktan kaçan can (Güç ve dirilik veren, madde dışı varlıktan kaçan), devletten (Sorumluluk almaktan kaçan), ikbalden (İstek ve arzusuna kavuşmaktan kaçan), kutluluklardan kaçan yomsuz (Müjdesi olmayan)-kutsuz (Uğursuz) kişidir.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             **
Neler öğrendik;
1.    Allah’a, Allah dostlarına inanıp varlıktan sıyrıldığımız zaman yeni bir var olma gücünün bize verildiğini öğrendik.
2.    Allah’a, Allah dostlarına inanmak ve onların hamuru yoğurduğu gibi hiç direnç göstermeden şekil verip bizi pişirmesine razı olmamız ve istememiz gerektiğini öğrendik.
3.    Allah’a, Allah dostlarına inanmamız, deyip durmaktan vazgeçmemiz gerektiğini öğrendik.
4.    Allah’a, Allah dostlarına karşı yok olmamız, çözülüp dağılmamız, onlarla var olmamız gerektiğini öğrendik.
                                  *
İşte böyle yaren;
Yokluktan insanın canının kaçtığını, oysa kaçmayanın, canını bu yere bağışlayanın saygın, sevilen, müjde veren, dedikleri çıkan kişi, kutlu ve mutlu kişi olacağını öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar