17 Mayıs 2016 Salı

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 2930 İNCİ BEYİT

2930.( Mevlana Hazretleri Tanrı dostu sevgilinin genel etkilerini anlatıyor)
O kızıl (Saf) altını, o veresiye olmayan zevki ver ki umarak, korkarak altın gibi sapsarı olmuş benzim.

Şu halka olmuş, oturup şarap içmeye koyulmuş erlere sunduğunu getir, dök ağzıma;
Çünkü umarak (İstediğim ve beklediğim), korkarak kapı halkasına dönmüşüm (Yapışmışım) adeta.

Bir kerecik daha şu rengi, şu kokuyu sula;
Çünkü şimdi, ümitle, korkuyla bir başka renge boyanmışım ben.

Kevser suyunun bile havasına düştüğü, aşkını çektiği o suyu (Bitmeyen bereket sırrını) sun bana, o suyla suvar (Sula) beni;
Çünkü ümitle, korkuyla Kevser havasına düşmüşüm.

Ateşin ta içindeyim, Halil’im (İbrahim Peygamber’im) sanki.
Âzer (İbrahim peygamberin banası) gibi (Boş) ümitlere kapılmışım, korkulara düşmüşüm de put yapmadayım ümitlerden, korkulardan;
Gönder bana o suyu.

Kör gözlerin inadına gözlerimden gizlenme, kör olsun kötü gözler;
Çünkü zaten ümitle, korkuyla gözlerden gizlenmişim ben.

Beni yüzünün güneşinden ayırma;
Çünkü bu gazel gibi ben de ümitle, korkuyla sırıl-sıklam ıslanmışım.

Sevgili yalancıktan uyumuştu, aman dedim, bahçesinden çabucak bir şeftali çalayım, zaten uyumuyordu;

Güldü de dedi ki:
Hani tilki de kurnazlıkla aslanın avını aşırmayı kurmuştu;
Fakat öyle kolayca nerden aşıracak, nere(de) o bolluk?

Kim göğe erişir de bulutu sağar?
Amma bulut cömertlik eder de lütufta (İyilikte) bulunursa o başka.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             **
Neler öğrendik;
1.    Sevdiğimiz istediğimiz, korktuğumuz Tanrı dostuna her an yakın olmamız gerektiğini öğrendik.
2.    Tanrı dostunun sıkıntılarımız karşısında bize yardımcı olacağını, Allah’ta aldığı yetkileri kullanabileceğini öğrendik.
                                  *
İşte böyle yaren;
Allah’tan veya dostundan istekte bulunduğumuz zaman Allah dostunun yardım etme isteği olması hem de Allah’ın izin vermesi gerektiğini öğrendik, anladık.
                               *

RAVLİ

Popüler Yayınlar