16 Aralık 2013 Pazartesi

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 243

Hest ber esbâb-ı diger
Der sebeb menger derân üfgen nazar
 (Hazreti Mevlana, Mesnevi 3.inci cilt 2516 inci beyit açıklaması)

“ Bu sebeplerin de başka sebepleri vardır.
Sebebe bakma da asıl O’na ‘ Sebebi yaratana’ bak.”

Allah’ım!
Ne varsa lütuftan (Güzelliğinden, hoş görmenden) ve kahırdan (Suçun karşılığı ceza vermekten) ibarettir.

Sebep âlemini perde (Allah’ın kendisini görmeye engel) yaptın.
Ten ehlinin (Vücudu ile dostluk kuran, ahbaplık eden) gözü yalnız sebebi görür.

Canı olan sebebin tâ aslına uzanır.
Ten ehlinin hayatı hayvani olan ruhtur.

Bu (Hayvani) ruhun lezzeti bedenin nasibidir.
İnsani ruh, bu lezzetten başkadır.

O ruhun lezzeti, daima Tanrıdan gelir.
Tenin hayatı candandır.

Canın canı ise Allah’tandır ve ebedi hayata mazhardır (İyiliğe erişilen yer) .

                                           ***
Neler öğrendik:
1.    İnsanda iki ruh olduğunu öğrendik.
2.    Hayvani ruhun tenimizle dost olduğunu, bedenimizin bundan lezzet aldığını öğrendik.
3.    İnsani ruhun canımızda olduğunu, canımızla dost olduğunu ve cana lezzetin Allahtan verildiğini öğrendik.
                                              *
 İşte böyle yaren,
Her ne hal ve durumda olursak olalım sebeplere bağlı kalmadan canımızla, candan istekle Allah’ı istememiz ve ulaşmak ve kavuşmak için yalvararak dua etmemiz gerektiğini öğrendik, anladık.

Canına can isteyen Allah’ı ister ve ölümsüzlüğü kazanma şansına kavuşur.

RAVLİ CAN
RAVLİ RUH yazarak daha geniş bilgi edinmelisin.

                                               *                                                                                                                                                                  

RAVLİ    

Popüler Yayınlar