2 Aralık 2013 Pazartesi

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 215

Gûfi Hak ger fasiki vü ehl-i sanem
Çun merâ hâni icapetha kunem
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 3.inci cilt 756 inci beyit açıklaması)

“ Tanrı dedi ki:
“ Beni çağırdın mı, suçlu da olsan, puta tapan da olsan ben icabet ederim.”

Hakiki padişah mademki böyle dedi, nasıl oluyor da Allah’a yalvarmaktan kendini alabiliyorsun?

Hakka şöyle yalvar:
“ Allah’ım!
Cihetlere (Sebeplere) bağlanmaktan beni kurtar.
Cana can katan Cemalini (Yüzünü, hakikatini, gücünü) bana tez göster.”

O sevgilinin yana-yakıla inleyerek visalini (Kavuşma, buluşma) iste.
Dost aşkından gelen ahları, inlemeleri sever.
Bu iniltiler ona hoş gelir.

Evlat!
Bununla derdine deva (Çare) bulursun.
Rahatlıklar, zahmetlerle arkadaştırlar.
                                            ***
Neler öğrendik:
1.    Ne durumda olduğumuza bakmadan Allah’tan yardım istememiz gerektiğini öğrendik.
2.    Dua etmeye devam etmemiz gerektiğini bir gün Allah’ın istediklerimizi vereceğini öğrendik.
                                             *                                       
İşte böyle yaren,
Her durumda bize yardım edecek olan Allah’tır.
Allah’ın bu kudret ve kuvvetini bilmeyenler dua etmezler, sebeplere takılı kalıp bunalıma girerler.
Sabredenler geceden sonra sabahın, karanlıktan sonra aydınlığın, sıkıntıdan sonra ferahlığın geldiğini bilirler.
                                               *                                                                                                                                                                   

RAVLİ    

Popüler Yayınlar