5 Aralık 2013 Perşembe

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 221

Nefset ejderhâst o key mürde est
Ez gam u biâleti efsurde est
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 3.inci cilt 1053 inci beyit açıklaması)

“ Nefsin bir ejderhadır.
O, nerden öldü ki?
Ölmedi.
Ancak gamdan, eline fırsat geçmediğinden ötürü donmuştur.”

Ey aşağılık kimse, sen nefsini öldürmedikçe er mertebesinde değilsin.
Her ne kadar pek çok ilim öğrenmişsin olsan da, aşırı derecede zalim olan (Yerinde uygun ve olgun davranmayan) nefse madem ki uyduysan cahilsin.

Kendini Hakka feda etmedikçe senin alimliğinle, zahitliğin arasında ne fark vardır?

Zühdün (Dünyanın zevk ve arzularından kendine yasaklamalar getiren) de nefsin içindir, ilim arzun da nefsin içindir.

Sen bu ilimle, bu hünerinle surette önde isen de mana yönünden geridesin.
                                            ***
Neler öğrendik:
1.    Nefsin hiç ölmeyeceğini ancak kontrol edilip zararından kurtulabileceğimizi öğrendik.
2.    Mana (Anlam) yönüne kendini yönlendirmeyenlerin ibadet etseler bile nefsin hakimiyetinde kalacaklarını öğrendik.
                                             *                                      
İşte böyle yaren,
Manasız her ne yaparsan yap nefsin içinde değersizleşir.
Mana canın nasibidir, meleklerde bile bu bilgi yoktur.

RAVLİ MANA
RAVLİ ZAHİT VE ARİF yazarak Googleden incelemelisin.
                                               *                                                                                                                                                                  

RAVLİ    

Popüler Yayınlar