8 Ocak 2020 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 6. CİLT 770 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri aşkın durumunu anlatıyor)

770. Padişahım, oyunumu anladı, güldü de şunu dedi:
Sen bunu, kendin gibi akılsıza, serseriye söyle.

Bir kere daha salladım, sağır gibi başımı, kulağımı ona uzattım; Çıldırdın mı dedi;
Sen inada kalkıştın artık.

Sağırlıktan gelmiştim ya;
Nasıl cevap vereyim, ne özür getireyim?
Şu işle, bu cümbüşle bütün kapılarım bağlanmıştı.

Kapıcısına baktım, sen bir söz söyle demek istedim.
Derken ona, adımı sordu benim;
O da aptalın, sevdalının biri dedi.

Bir kere daha baktım kapıcıya;
Onun kapısının çırağısın, onun gibi senin yüzün de düzenci bir yüz, bir kere daha söze getir onu demek istedim.

Kapıcı, gözceğizini kırptı da demek istedi ki:
Sen onu bilmiyorsun;
Düzenbaz, onun tapısında ancak rüsva olur-gider.

Hile etme;
O helva bazı kere boğazına gelir de helva kazanı gibi ateşler içinde kaynar- coşarsın.

* Müslümanlar, Müslümanlar, yağmacı bir Türküm var;
Yalnız başına aslanların bile saflarını yarmada.

Yayını oynattı mı gökyüzünün yüreği oynar;
Ay’la Zühre bile onun korkusundan yerlere serilir.

Halka göre adı aşk;
Fakat bence can belası;
Öylesine tatlı bir bela (Sevdikleri için verdikleri sıkıntı ve üzüntülere katlanılan kimse), öylesine tatlı bir mihnet (Bozukluğun, karışıklığın sebep olduğu etkili ve sürekli yorgunluk) ki onsuz esenleşmeye imkân yok.
                      ***
DİVAN-I KEBİR 6 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Akılsız veya aklını doğru kullanamayan kişinin söylenen sözü duymazlıktan gelerek sağırlık numarası yapmasının serserilik olduğunu öğrendik.
2.    Sevdiğinin konuşmasından hoşlananların onu konuşturmak için anlamadım, duymadım diye konuşmasını sağladığını öğrendik.
3.    Allah dostları ilahi âlemin giriş kapısında bekçiler olduğunu, düzen veya hile yapanı kolayca anladıklarını, bu alana girmek isteyen hileci, düzenci ise sokmadıklarını öğrendik. 
4.    Şems Hazretlerinin gürbüz, cesur ve yiğit kişi olduğunu, olağanüstü işler yapacak yetki ve güçte olduğunu Mevlana Hazretlerinin anlatımından öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Aşkın sağlık, sıhhat, afiyet, selamet verdiğini, verdiği sıkıntının ve üzüntünün ise sevdiğinden geldiği için sevgiyle kabul edildiğini, fazla rahatsızlık vermediğini öğrendik, anladık.
                     *
RAV


Popüler Yayınlar