22 Ağustos 2024 Perşembe

MEVLANA CELALEDDİN RUBAİLER D207

Öyle bir aşk (Mevlana Hazretlerinin Allah dostu Şems Hazretlerine olan aşk) geldi ki bütün aşklar (Hikaye edilen aşklar), onun yanında karardı gitti;

Yandım (Isı ve ışık yayarak kül durumuna geçtim), kül oldum (Bütünüyle yandım), külüm de savruldu (Dağılarak savruldu), yok oldu.

 Derken gene senin havana kapıldı (Güçlü etkinde kaldım) da külüm geri geldi, binlerce kez şekillere büründü.

                            ***

ÇEVİREN VE HAZIRLAYAN: Abdulbaki GÖLPINARLI

Ajans-TÜRK MATBAACILIK SANAİ ANKARA-1982

                           ***

Neler öğrendik;

1.    Mevlana Hazretlerine gelen parlak aşkın yüksek ışığa sahip olduğunu, hikaye edilen aşkların bu aşk karşısında ışıklarının söndüğünü, kısıldığını, güçlerinin azaldığını öğrendik.

2.    Aşk yüzünden yanıp ısı ve ışığa dönüşen Mevlana Hazretlerinin küle döndüğünü öğrendik.

3.    Mevlana Hazretlerinin aşırı aşk ve bağlılık yüzünden dağılıp savrulan küllerinin geri gelip şekillere büründüğünü öğrendik.

                             *

RAVLİ

Popüler Yayınlar