13 Nisan 2019 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 4630 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri aşkı anlatıyor)

4630. Gözyaşlarımla, safran gibi sararmış yüzümle her an, nasılsın diye soruyorum sana.

Bu iki iz de halka göre;
Sana izin (Belirtinin) ne lüzumu var?
Zaten izinin tozu belirmiyor ki.

Sen, söylenmedik sözü duyar, işitirsin;
Yazılmadık senedi okursun.

Uyumadan rüya görürsün;
Deniz olmadan gemiler yürütürsün.

* Övüşü bırak, az yalvar;
Çünkü gayb âleminden, "Beni hiç göremezsin" (A’raf suresi 143) sesi geldi.

A çalgıcıların padişahı, o güzelden ne biliyorsan onu çal, onu söyle.

* A güzel sesli, onun güzel Mushaf’ından iki aşir (Kur’an’dan birkaç ayet) okumanı istiyorum.

Öylesine iki aşır ki her harfi, dinleyene anlamlar kaynağını akıtsın.

 * Sin'i, "Şimdi icâbet edin" (Ahkaf suresi) desin;
Nun'u, "Beni hiç mi, hiç göremezsin." (A’raf suresi 143)

A büklüm-büklüm saçı, ne de ayak bağlamadasın sen;
A -bakışı, ne de amansızsın sen.
                   ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri, Şems Hazretlerinin ayrılığından dolayı sevgisinin gücünün kanıtının gözyaşı ve yüzün sararması olduğunu öğrendik.
2.    Şems Hazretlerinin uzakta olsa bile Mevlana Hazretlerinin sözlerini duyduğunu, gizlice gördüğünü öğrendik.
3.    Mevlana Hazretlerinin dünya ortamında buluşma imkânı olmadığını bildiği halde Şems Hazretlerini görme, kavuşma isteğinden asla vazgeçmediğini öğrendik.
4.    Kur’an’ı Kerimin her harfi, dinleyenlere anlamlar akıttığını öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
 Hem gel bana, yaklaş diye davet olduğunu fakat beni göremezsin diye de uyarı olduğu halde aşka düşmüş kişinin sevdiğini görme arzusundan vazgeçmeyeceğini öğrendik, anladık.
                     *
RAV


Popüler Yayınlar