18 Haziran 2016 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 3240 İNCİ BEYİT

3240.( Mevlana Hazretleri kendi özelliklerini anlatıyor)
A güzelim benim, su, ta kökteyken yolculuğu huy edinmiştir;
Gökten yağar, havaya ağar (Ulaşır), dağdan çağlar, derede akar.

Bizim abıhayatımız, denizin suyundan aşağı değil ya;
Biz de varlıktan yokluğa dalgalanıp gidiyoruz.

Cana, ne şu topraktan yaratılmış dünyada bir karar vardır, ne şu boyu büküle kalmış gök kubbenin altındaki havada.

Hangi bahçede açılıp saçılmışsa can oraya meyleder, yani o büyük mü büyük, yüce mi yüce padişahlar padişahının sanat kucağını ister.

Şu halde bırakma, daha şarap içebilirsin;
Hocam, bu zulme, bu siteme razıyız biz.

Sus, şehre fitneler saldın;
Fakat amcanın canı bir deryadır;
Beyhude (Boşuna) yere onun susmasını bekleme.

Hiçbir şeycikler söyleme, gizli bir hazine elde ettim;
Can verdim amma bir cihan aldım.

Yüzüm, bir kuyumcuya benziyor, ondan işit sözü;
Diyor ki:
“ Bir kesim altın verdim, bir maden satın aldım”

Sevgilinin güzelim gözlerinden ne oklar yedim, kalem kaşlarından ne yaylar elde ettim.

Halka, örülü-kapalı söyleyeyim şu sözü;
Bunu falandan satın aldım demeyeyim kimseciklere.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             **
Neler öğrendik;
1.    Denizde bulunan suyun bile ısı ile buhar olduğunu, gökten çıkıp yolculuk edip dua edenlerin üstüne yağdığını, ihtiyaç sahibinin ihtiyacını gördüğünü öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin bu yaşadığımız varlık dünyasından her şeyin önceden tasarlanıp oluştuğu yokluk dünyasına gidip geldiğini öğrendik.
3.    Canımızın dünyada sunulanlara kanmadığını, bu güzellikleri yaratan sanatkârın çok yakınında olmayı gizli-açık dilediğini öğrendik.
4.    Hocalığın üstünde olan makamın Mevlevilik olduğunu, Mevlevi olanın gizli bir hazine elde edeceğini, can verip dünyalar satın alacağını öğrendik.
                               *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretlerinin önerdiği yola girmekle bir miktar maddi kaybetmemiz olacağını fakat kazancımızın çok fazla olacağını öğrendik, anladık.
                              *

RAVLİ

Popüler Yayınlar