19 Haziran 2016 Pazar

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 3250 İNCİ BEYİT

3250.( Mevlana Hazretleri kendi özelliklerini anlatıyor)
Balık gibi dilsizim ben, fakat bir şeker dudaklıyı gördüm de bir dil satın aldım.

Ansızın bahçede bir ağaç gibi bittim, boy attım;
O eseri belirmeyen bahçeden bir iz buldum, bir eser elde ettim.

Bahçede, bu bahçenin dedim, ucu-bucağı yok;
Yok, amma ben yoklukta bir bucak buldum.

Tebriz’in övündüğü Şemseddin’e ulaştım, iki (Madde-mana) âlemden de dışarı, bir kıran’a (Birbirine paralel uzanan iki akarsu arasında dağ gibi yüce birisini buldum) eriştim (Ulaştım).

Kalkın a âşıklar, göğe ağalım;
Şu dünyayı gördük, bir de o dünyaya varalım.

Hayır-hayır;
Şu iki bahçe de güzel, ikisi de hoş, fakat ikisinden de geçelim de bahçıvana (Bu güzellikleri düzenleyene ve bakımını yapana) gidelim (Allah’a kadar gidelim).

Sel gibi secdeler ederek denize dek gidelim, denize kavuştuktan sonra da üstündeki köpükler gibi el çırpa-çırpa koşalım, yürüyelim.

Şu yas âleminden düğün-dernek âlemine sefer edelim, şu safran gibi sapsarı yüzü bırakalım, erguvan gibi kıpkırmızı bir yüz elde edelim.

Düşme korkusundan yaprak gibi, dal gibi titreyerek, yüreğimiz atarak aman yurduna varalım.

Gurbetteyiz, dertten kurtulmamıza bir çare yok;
Toprak yurdunda yola düşmüşüz, tozdan kurtulmamız mümkün değil.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             **
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerine ulaştıktan sonra bu dünyadan başka dünyaların da olduğunu, dünya yaşamında diğer dünyaları da tanıma, gidip gelme imkanı olduğunu öğrendik.
2.    Ulaşmak için yola çıkmamız, yolun zahmetlerine katlanmamız gerektiğini öğrendik, anladık.
                               *
İşte böyle yaren;
Hangi güzelliğe ulaşırsak ulaşalım bu güzellikten faydalanırken bu güzelliği oluşturan gerçek var edici olan Allah’ı unutmamamız gerektiğini öğrendik, anladık.
                              *

RAVLİ

Popüler Yayınlar