6 Eylül 2013 Cuma

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 90

Halk etfalend cüz mesti Huda
Nist balıg cüz rehide ez heva
( Hazreti Mevlana, Mesnevi 1.inci cilt 3430 inci beyit açıklaması)

“ Allah’ın sermesti (Sarhoşu) olan kimselerden başka bütün halk çocuktur.

Heva ve hevesten kurtulan (Gelip geçici olan, nefsin hoşuna giden zararlı ve günah olan arzularıdır. Akıl ile olmayıp nefis ile olan düşkünlük oluşturan isteklerden.) kişilerden başkaları sinn-i rüşde (Erginlik yaşına ulaşmak) ermemiş kimselerdir.”

Kendi varlık bağından kurtulan ve tevhid (Birlik) şarabından mest (Sarhoş) olan kimse, sinn-i rüşte (Akıl sahibi, doğru düşünce sahibi, doğru yolu görüp yanlıştan ayıran, doğru yolu bulup giden) ermiştir.

Tanrı erlerinin makamlarına ulaşırlar ve maarif-i ilahiyeden kemali bulurlar.
(Tanrı erleri rütbesinde olan kişilerin bulunduğu yere ulaşarak ilim, malûmat, bilgi, maharet, üstatlık, hüner, marifetler, kültürler kazanırlar, emirleri ve yasakları öğrenerek olgunluğu bulurlar.)

Hâsılı (Ortaya çıkan ve görünen) gönül ehli olmayan bu su ve toprak balçığında hapsolmuştur.

Ten ehli (Vücudunun rahatını seven) olan ilimle, fen ve faziletle dolu dahi olsa sinn-i rüşde ermiş (Erginlik yaşına ulaşmış)  sayılmaz.

Gönül ehline (Sevip isteyen, şartlara razı olan, hoşnut olan) ilim ve hikmet (Kontrol, denge) dosttur.

Ten ehline ilim ve fazilet (Değer. Meziyet, iyilik, ilim ve iman, irfan itibarı ile olan yüksek derece) yüktür.

                                  ***
Gülşen-i tevhid İbrahim Şahidi
Çeviren Midhat bahari Beytur
İnkılap ve Aka kitapevleri Koll.Şrt.1967 basım.


                                 ***
Neler öğrendik:

1.   Allah aşkıyla sarhoş olan kişinin dışında kalanların hepsi çocuk seviyesinde düşünüp davrandıklarını öğrendik.

2.   Akıl ile olmayıp nefis ile oluşan, nefsin hoşuna giden zararlı ve günah olan gelip geçici olan, arzuların tesirinden kurtulamayanların; doğru yolu bulup gidemediklerini, doğru düşünemediklerini, doğruyu tanıyacak, yanlıştan ayıracak akla sahip olamayacaklarını öğrendik.

                                    *
İşte böyle yaren,

Olgunluğa ulaşmak için aşmamız gereken iki engel olduğunu öğrendik.

Allah arayışında değilsek ve her şeyin Allah ile bir ilişkisini olduğunun bilincini varamamışsak olgunluğa ulaşma ayağının bağlı kalacağını öğrendik.

Bir diğeri ise akıl yerine nefsimizi birinci sırada emreden, zorlayan durumda bırakmamızdan dolayı olgunluğa ulaşma ayağının bağlı kalacağını öğrendik.

Yüksek seviyeli öğretilerde kişiye düşen kendini temizleme ve yeni bilgiler için alan açması öğütlenir ve istenir.

Temiz ve kaliteli bilgiler temiz yere ve temiz kişi ile paylaşılacağından ön hazırlık için bu öğüdü emir öneminde varsayarak yapmaya çalışmamız gerekir.

Elbette ki bu öneriyi yapmaya gücümüz yetmez ama severek, isteyerek, yoldan ayrılmadan kendimizi bizi olgunluğa ulaştırmaya engel olan bağlardan kurtulmaya çalışırken yardım geleceği müjdesini de biliyoruz. 

Yani yaren,
Allah’ı aşk ile seven, âşık olan kişinin ancak sorumluluğunun bilincine varabileceğini, doğruyu görüp söyleyebileceğini, yaşama uygulayabileceğini öğrendik, anladık.

                                          *
RAVLİ TEVHİD ŞARABI yazarak googleden okumalısın.

                                           *
RAVLİ

Popüler Yayınlar