Nist balıg cüz rehide ez heva
“ Allah’ın sermesti (Sarhoşu) olan kimselerden başka bütün halk çocuktur.
Heva ve hevesten kurtulan (Gelip geçici olan, nefsin hoşuna giden zararlı ve günah olan
arzularıdır. Akıl ile olmayıp nefis ile olan düşkünlük oluşturan isteklerden.)
kişilerden başkaları sinn-i rüşde (Erginlik yaşına
ulaşmak) ermemiş kimselerdir.”
Kendi varlık bağından kurtulan ve tevhid (Birlik) şarabından mest (Sarhoş) olan kimse, sinn-i rüşte (Akıl sahibi, doğru düşünce sahibi, doğru yolu görüp yanlıştan ayıran, doğru yolu bulup giden) ermiştir.
Tanrı erlerinin makamlarına
ulaşırlar ve maarif-i ilahiyeden kemali bulurlar.
(Tanrı
erleri rütbesinde olan kişilerin bulunduğu yere ulaşarak ilim, malûmat, bilgi,
maharet, üstatlık, hüner, marifetler, kültürler kazanırlar, emirleri ve
yasakları öğrenerek olgunluğu bulurlar.)
Hâsılı (Ortaya çıkan ve görünen) gönül ehli olmayan bu su ve
toprak balçığında hapsolmuştur.
Ten ehli (Vücudunun rahatını seven) olan ilimle, fen ve
faziletle dolu dahi olsa sinn-i rüşde ermiş (Erginlik
yaşına ulaşmış) sayılmaz.
Gönül ehline (Sevip isteyen, şartlara razı olan, hoşnut olan) ilim
ve hikmet (Kontrol, denge) dosttur.
Ten ehline ilim ve fazilet (Değer. Meziyet, iyilik, ilim ve iman, irfan itibarı ile olan
yüksek derece) yüktür.
Çeviren Midhat bahari Beytur
İnkılap ve Aka kitapevleri Koll.Şrt.1967 basım.
***
Neler öğrendik:
1.
Allah aşkıyla
sarhoş olan kişinin dışında kalanların hepsi çocuk seviyesinde düşünüp
davrandıklarını öğrendik.
2.
Akıl ile olmayıp
nefis ile oluşan, nefsin hoşuna giden zararlı ve günah olan gelip geçici olan, arzuların
tesirinden kurtulamayanların; doğru yolu bulup gidemediklerini, doğru düşünemediklerini,
doğruyu tanıyacak, yanlıştan ayıracak akla sahip olamayacaklarını öğrendik.
*
İşte böyle yaren,
Olgunluğa ulaşmak için
aşmamız gereken iki engel olduğunu öğrendik.
Allah arayışında değilsek ve her şeyin Allah ile bir ilişkisini olduğunun bilincini varamamışsak olgunluğa ulaşma ayağının bağlı kalacağını öğrendik.
Bir diğeri ise akıl yerine nefsimizi
birinci sırada emreden, zorlayan durumda bırakmamızdan dolayı olgunluğa ulaşma
ayağının bağlı kalacağını öğrendik.
Yüksek seviyeli öğretilerde
kişiye düşen kendini temizleme ve yeni bilgiler için alan açması öğütlenir ve
istenir.
Temiz ve kaliteli bilgiler
temiz yere ve temiz kişi ile paylaşılacağından ön hazırlık için bu öğüdü emir
öneminde varsayarak yapmaya çalışmamız gerekir.
Elbette ki bu öneriyi yapmaya
gücümüz yetmez ama severek, isteyerek, yoldan ayrılmadan kendimizi bizi
olgunluğa ulaştırmaya engel olan bağlardan kurtulmaya çalışırken yardım
geleceği müjdesini de biliyoruz.
Yani yaren,
Allah’ı aşk ile seven, âşık
olan kişinin ancak sorumluluğunun bilincine varabileceğini, doğruyu görüp
söyleyebileceğini, yaşama uygulayabileceğini öğrendik, anladık.
*
RAVLİ TEVHİD ŞARABI yazarak googleden okumalısın.
*
RAVLİ