16 Eylül 2013 Pazartesi

DERVİŞ YOLU GÜLŞEN-İ TEVHİD 101

Ta nezayed baht-ı tu ferzed i nev
Hun nekerded şir-i şirin hoş şinev
(Hazreti Mevlana, Mesnevi 2. cilt 2 inci beyti’nin açıklanması)

“Güzelce dinle.
Bahtın yeni bir evlat doğurmadıkça kan tatlı süte çevrilmez.”

Ten hapsinde kalan ruh, hayvanidir.
Bedenden kurtulunca insanı ruh olur.

Hayvani ruh, Haktan lezzet almamıştır.
Onun arzusu heva (İstek nefsin isteği, düşkünlük, gelip geçici olan heves, nefsin zararlı ve günah olan arzuları.) ve hevestir. (Gelip geçici istek, nefsin hoşuna gitmek, gezmek, akıl ile olmayıp nefis ile olan istek.), şehvettir (Doymayan aşırı istekler).

Can şehvani lezzetlerden kesilince Hakkın kadehinden vahdet şarabını içer (Allah ile bir olmanın sarhoşluğuna ulaşır).

Nefis şehvetten kurtulmadıkça canın âb-ı hayat (Ölümsüz) içmesine manidir.

Bu ten duvarı “ Ölmeden önce ölünüz” Hadis’i Şerifinin manasına göre harap olmadıkça cana, canandan yana kapı açılır mı?

                                  ***
Gülşen-i tevhid İbrahim Şahidi
Çeviren Midhat bahari Beytur
İnkılap ve Aka kitapevleri Koll.Şrt.1967 basım.


                                 ***
Neler öğrendik:

1.   İnsanda iki ruh olduğunu, birincisinin hayvani ruh, ikincisini de insani ruh olduğunu öğrendik.

2.   Hayvani ruhu etkisiz hale getirdikten sonra insani ruh kendini gösterdiğini öğrendik.

3.   Vücudumuza bağlanmış ve çok etkili olan hayvani ruhu kontrol altına almak, etkisiz hale getirmek için vücudumuzun isteklerini azaltmamız gerektiğini öğrendik.

4.    Hayvani ruh etkisiz hale gelmedikçe insani ruhun devreye giremeyeceğini, istenilen amaca ulaşılamayacağını öğrendik.

5.   Allah ile var olmak zevkini, heyecanını duymak, ebedi hayata kavuşmak için bu önerinin önemsenmesi gerektiğini öğrendik.

                                       *
İşte böyle yaren,

Kan içilmesi haramdır ama süt içilmesi helaldir.
Haram olanı helale çevirmek için kendimizde değişikler yapmamız gerekir.

Nasıl ki kadın çocuk doğurunca kanı memeleri vasıtasıyla süte dönüşüp yavrusuna en kıymetli rızık olur ve o çocuğu besleyip geliştiriyorsa bizim de ikinci doğum dediğimiz kendimizi yeni baştan değiştirmemiz ve düzenlememiz gerekmektedir.

Hazreti Mevlana bunun önemini Peygamberimizin “ Ölmeden önce ölünüz “ Hadisi şerifinin işaretini anlayarak uygulamış ve bize önermiştir.

Toplumun üstümüze giydirdiği kişilikten kurtulup önerilen yoldan giderek ve önerilenleri yaparak sonsuza kadar bize yaşam verecek konuma gelmemiz gerekmektedir.

                                              *
RAVLİ

Popüler Yayınlar