(Mevlâna
hazretleri Şems
Hazretlerini anlatıyor)
3350. Acaba o söze gelmeyenleri de söyleyeyim mi?
Fakat sen söyle;
Anlatışın şeker mi, şeker a padişahım;
Senin sözün daha hoş.
3350. Acaba o söze gelmeyenleri de söyleyeyim mi?
Fakat sen söyle;
Anlatışın şeker mi, şeker a padişahım;
Senin sözün daha hoş.
Akşam namazı vaktinde herkes mumunu yakar, sofrasını kurar;
Bense sevgilinin hayaline dalarım, gamlara batarım, ağlayıp feryat etmeye koyulurum.
Gözyaşıyla abdest aldığımdan namazım da ateşli olur...
Bir ezan sesi geldi mi, mescidimin (Küçük cami) kapısını yakar-yandırır.
Kıblem
nereye gitti ki namazım kazaya kaldı?
Tanrı
takdiriyle boyuna bana da sınamalar gelip çatmadadır, sana da.
Acaba
sarhoşların namazı doğru mudur?
Sen söyle...
Sarhoş, ne zaman bilir, ne yer tanır.
Sen söyle...
Sarhoş, ne zaman bilir, ne yer tanır.
Acaba bu ikinci rekât mı (Namazda bir kıyam, bir rükû ve iki secdeden oluşan bölüm mü), yoksa sekizinci rekât mı?
Acaba hangi sureyi (Kur’an’ın yüz on dört bölümünden hangisini) okudum;
Zati (Zaten) dilim de yoktu (İçimden okudum) ki.
Tanrı
kapısını nasıl çalayım?
Ne el kaldı, ne gönül...
Ey Tanrı, eli de sen aldın, gönlü (Kalpte oluşan duyguların kaynağını) de sen;
Bari (Hiç olmazsa) bir aman ver (Yardım et) bana.
Ne el kaldı, ne gönül...
Ey Tanrı, eli de sen aldın, gönlü (Kalpte oluşan duyguların kaynağını) de sen;
Bari (Hiç olmazsa) bir aman ver (Yardım et) bana.
And
olsun Tanrıya ki namaz kılarım ama rüku' tamamlandı mı, imam
kim?
Haberim bile olmaz (Kendimden geçerim).
Haberim bile olmaz (Kendimden geçerim).
Bundan
böyle her imamın önünde, ardında gölge kesileyim;
Gölgeyi (Kuvvetli ışık ile arada olanın uzantısıyla oluşan karanlık) meydana getirenin hareketiyle kısalayım, uzanayım.
Gölgeyi (Kuvvetli ışık ile arada olanın uzantısıyla oluşan karanlık) meydana getirenin hareketiyle kısalayım, uzanayım.
Gölgenin
rüku'una (Öne
doğru eğilmesine)
da bakma, kıyamına (Ayakta
durmasına)
da...
Gölgeden maksat isteme, gölgeden can dileme.
***
DİVAN-I KEBİR 7 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİNHAZIRLAYAN: ABDULBAKİ GÖLPINARLI KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
***
Neler öğrendik;
1. Mevlana Hazretlerinin ezanı duyuşunun, abdest alışının, kıblesinin, namaz kılışının farklı olduğunu, İbadete başladığı zaman kendini kaybettiğini, namaz sırasında canının gönlünün nereye gittiğini, ne ayaptığını aklının bilemediğini, Şems Hazretlerinde de aynı durumun olduğunu öğrendik.
Gölgeden maksat isteme, gölgeden can dileme.
***
DİVAN-I KEBİR 7 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİNHAZIRLAYAN: ABDULBAKİ GÖLPINARLI KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
***
Neler öğrendik;
1. Mevlana Hazretlerinin ezanı duyuşunun, abdest alışının, kıblesinin, namaz kılışının farklı olduğunu, İbadete başladığı zaman kendini kaybettiğini, namaz sırasında canının gönlünün nereye gittiğini, ne ayaptığını aklının bilemediğini, Şems Hazretlerinde de aynı durumun olduğunu öğrendik.
2. Tanrı şarabı içip sarhoş olanın ne zaman bileceğini, ne de yer tanıyabileceğini, namazının doğru olup olmadığını hiç kimsenin bilemeyeceğini öğrendik.
3. Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerinin öğretisi ile Allah aşkına kavuşuca kurallara bağlı ibadete girince başka bir eşziz, benzeri olmayan âlemlere geçip gittiğini, aklının bundan çok azını hemen daha sonra da tamamına yakın kısmını anlayacağını öğrendik.
*
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri bedenen kılınan namazdan başka ruhun, canın, gönlün de kıldığı namaz olduğunu, bu namaza kurallarla belirlenmiş namazın içinden geçilerek yaşandığını, çok sırların bu zaman gösterildiğini, kafamızdaki şüphelerden arınacağımız, Kur’an kerimin, Peygamber efendimizin, Allah dostlarının sözlerinin doğru olduğu gösterilerek “Namazı dosdoğru kılın” (Nur suresi 56)(En’am suresi 72) hükmünün yerine getirilmesi sağlandığını öğrendik.
*
(RAVLİ SELAHADDİN VE NUR GÖRMESİ yazarak gooğleden ilk aşamalarını öğrenebilirsin)
RAVLİ