7 Ekim 2019 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 6490 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri aşkı anlatıyor)

 6490. Testiden su içsem hayalini görürüm o suda;
And olsun canına, sensiz bir soluk alsam, pişman olurum ben.

Sensiz göklere ağsam kara bulut gibi gamlıyım;
And olsun canına, sensiz gül bahçesine gitsem zindandayım ben.

Kulağımın duyduğu ses, senin adın;
Aklımın-fikrimin duyduğu şey, senin kadehinin sesi;
Canına and olsun, yakılmışım, gel, tamir et beni.

A beni doğru yola götüren, ibadet yurdunda da maksadım sensin, mescitte de;
Nereye yüz çevirirsen, and olsun canına, bende oraya döndürürüm yüzümü.

Aşkla konuşurum, o aslandır derim, ben ceylânım;
Fakat and olsun canına, ne biçim ceylânım ki aslanları görür-gözetirim ben.

İçten içe inkâr eden, gizlice inkâr etme;
Çünkü and olsun canına, alnına yazılan gizli yazıyı bile okurum ben.

O neliksiz, niteliksiz varlık acaba şu kanlarla dopdolu gönüle ne biçim bir yakınlık gösterdi ki canına and olsun, bütün yakınlarından kesildi-gitti.

Kurbanlık canın bayramısın sen;
Âşıklar, tapında kurbanların senin;
Canına and olsun, çek beni mutfağına, kurbanım sana.

Tebrizli Şems'in aşkıyla geceleri uyuyamıyorum;
And olsun canına, dönen zerre gibi darmadağın bir haldeyim ben.

Ona âşık değilsem ne diye mahallesinde yelip yortarım (Sürekli koşuştururum)?
Ona susamamışsam deresinde ne ararım?
                       ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1.    Mevlana Hazretleri Şems Hazretleri ile beraber olmadığı zaman rahat edemediğini, üzüldüğünü, aradığını, her şekilde varlığını görüp kendisini aradığını öğrendik.
2.    Şems Hazretlerinin doğru yola götüren, kabul edilen ve beğenilen ibadetin örneğini gösterdiğini öğrendik.
3.    Şems Hazretlerinin yiğit ve yürekli kişi olduğunu, Mevlana Hazretlerinin zarif, hızlı hareket eden biri olduğunu öğrendik.
4.    Şems Hazretlerinin güçlü avcı olduğunu, Mevlana Hazretlerinin bu avcıya av olduğunu, av olan Mevlana Hazretlerinin de binlerce aslanı kendine av edecek avcı olduğunu öğrendik.
5.    Mevlana Hazretleri kişinin yüzüne bakınca onun gerçekte kim olduğunu, kaderinin yazgısını okuduğunu öğrendik.
6.    Mevlana Hazretlerine yakınlık duyanların bütün yakın gördüklerinden uzaklaşacağını öğrendik.
                      *
İşte böyle yaren;
Kişi sevdiğinin bulunduğu yerde, sevdiğini görmek için acele dolaştığını, sevgi ihtiyacını onun kaynağından sağladığını öğrendik, anladık.
                     *
RAV

Popüler Yayınlar