16 Şubat 2019 Cumartesi

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 4070 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri aşkı anlatıyor)

4070. Sen ömürsün, ömürse vefasızdır (Dünya yaşamında sevgi, sevgi ve dostluk bağlılığı yoktur);
Beni vefalarla (Sevgiyi sürdürme, sevgi, dostluk bağlılığı ile) ne diye aldatıyorsun sen?

Gönül, ırmaklarla kanmıyorken ne diye sakayla (Evlere su taşıyan ile) aldatıyorsun beni sen?

Ay yüzün olmadıkça göz, bozarıp gitti;
Sopayla ne diye aldatıyorsun beni sen?

A dostum, dua (Allah’a yalvarmak, bir şey dilemek) bizim ödevimiz;
Bizi ne diye dua ile kandırıyorsun sen?

Aman fermanını verdiğin kişiyi, korkuyla, ümitle ne diye aldatıyorsun sen?

Tanrının kazasına (İstem dışı, umulmayan bir olay dolayısıyla zarara uğramak), kaderine razı ol dedin;
Ne diye kaza ile aldatıyorsun bizi sen?

Mademki deva (Çare, ilaç) kabul etmiyor şu derdim;
Ne diye deva ile aldatıyorsun beni sen?

* Yalnız yemek yemeyi âdet edindin, hoş;
Fakat salâ (Davet) sesiyle ne diye kandırıyorsun bizi sen?

Mademki neşe çengimizi kırdın, hoş gördük bunu;
İyi ki kırdın;
Amma üç telli sazla ne diye aldatıyorsun bizi sen?

Bizi, bizsiz okşuyorsun;
Böyle olduğu halde bizi, ne diye bizimle aldatıyorsun gene sen?
                   ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1. Şems Hazretleri Mevlana Hazretlerini aldatarak, kandırarak aşk alanına çektiğini öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Aklımızın tehlike-tuzak diye bilmediği yere girmek istemediğini, çekimser kaldığını, hatta korktuğunu biliyoruz.

Aklın aşkı bilmediği, bilse de yeteri kadar anlayamayacağı için  kişinin Allah dostu tarafından kandırılarak, aldatılarak bu alana çekildiğini, bu alana alışması sağlandığını öğrendik, anladık.
                     *
RAV




Popüler Yayınlar