6 Şubat 2019 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 5. CİLT 3970 İNCİ BEYİT


(Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

3970. A aydın ışık (Aydınlık, ileri düşünceli, münevver), gitme bizden;
Gitme de benim gibi binlercesi dirilsin.

Her tikenin gönlünden, yüzlerce nergis, yüzlerce yasemin, yüzlerce süsen açılıp saçılsın.

Her dal, binlerce meyve versin;
Her taze gül, binlerce gül bahçesi kesilsin.

Gecenin canına tıpkı ışıksın (Görmeyi, ayırt etmeyi sağlayan) yahut ışığın canına tıpkı yağsın (fiziksel enerjisin).

Evin penceresine güneşsin (Ailemizi yaşamını aydınlatan ışık verensin)  sanki
Yahut da kapısı kapalı eve penceresin.

* Zırha tıpkı Dâvûd'un elisin (Demire şekil veren elsin);
Yahut da savaş Rüstem'ine (Savaşçı kahramanı) zırhsın (Koruyansın) sanki.

Güneş, senin için ateşlere dalmış;
Ay, senin için harman yaymış.

Senden başka hiç kimsecik baharın öcünü, kara-kıştan alamaz.

Bağ da, bahçe de, çayır da, çimen de senin şevkinle (İsteğinle, hevesinle) coşmuş;
Gül, senin aşkınla yakasını-eteğini yırtmış.

A benim dostum, bana sen baş olduktan (Âşıklar topluluğunu yöneten sen olduktan) sonra borç etmekten hiç korkmam ben.
                   ***
DİVAN-I KEBİR 5 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
                        ***
Neler öğrendik;
1. Şems Hazretlerinin âşıklara etkisinin devamlı olmasını Mevlana Hazretlerinin dilediğini, istediğini öğrendik.
                    *
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri bile Şems Hazretlerini kendisine önder-lider seçtiğini, güven içinde olmanın rahatlığını, iş yaptığını öğrendik, anladık.
                     *
RAV

Popüler Yayınlar