21 Nisan 2015 Salı

DİVAN-I KEBİR 1 CİLT 2800 İNCİ BEYİT

2800.  Gönlüm sıkıldı dedi, bedenim de hafifleşti, sonucu, dört temelin (Ateş, su toprak, hava) çarmıhından (Döngüsünden) ayağım kurtuldu.

“Beyim, ne mutlu bana, bir kucaklarsam” dedim;
Çok yalvardım yakardım,” İmkân” yok dedi.

Dedim ki:” Gel vefa (Sevgi ve dostluk bağlılığı) göster, bırak şu nazı;
Bir tanecik şeker kamışı ver, cömertlikte bulun, o madenden ne eksilir ki?

Ben dedi” Yoğum, kıyıda bir kamışım ben, dert için, derman için bir şekle bürünmüşüm de öyle görünüyorum”

Dedim ki:
“ Böyle bir söz söylemek sana gerekmez, zaten beni savmak da her zaman mümkün, bakalım, ey söz bilir, güzel söz söyler er, bakalım gönlünden ne doğacak şimdi?”

Bir taraflı, tek taraftan söylenen sırra nasıl inanırsın?
Çocuksun, dersin henüz ebced, taş tahtayı al da dersini oku, ezberle” dedi. (İlkokula başlayan çocuğa ebced okuyan çocuk denir.
Kara tahtaya a,b,c,d… harfleri yazıp silerek okumayı ve yazmayı öğrenirdi)

Dedim ki:
“ Hemencecik cezamı çektir, helal olsun sana;
Yüz çeşit bahanelerle sav beni başından, öldür beni ayrılığınla.

Derhal başka bir dille şeker gibi yüzlerce öğütler verdi, ezbere yüzlerce öğütler okudu bana, harap oldum, sarhoş bir hale geldim.

Çok gözyaşı döktüm, geç vaktedek sarhoş bir halde kalakaldım;
Bir de baktım ki o padişah, ansızın can gibi insan şeklinden çıktı (Nur heykeli oldu).

O konuşmadan şu gönülde bir dağdır kaldı;
Fakat öylesine bir dağ bu iki lezzetinden binlerce ihsana (Karşılık beklenmeden yapılan yardıma) değer.
                             ***   
DİVAN-I KEBİR1 MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik:
1.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretleri ile gönülden konuşmalarını bizimle paylaştığını bu satırlardan öğrendik.
2.    Sırların tek taraftan söylendiği zaman, söyleyen kişinin ruhaniyeti varsa delil ve şahit aranmadan inanıldığını öğrendik.
                         *                                  
İşte böyle yaren;
Sır ustası kişi bazen sırrı kelimelerle söylendiği gibi hiç konuşma olmadan gözden göze akışla gönle hızlı bir şekilde o kişinin ihtiyacı ve kullanabileceği kadar aktarıldığını öğrendik, anladık.

Nurlu kişinin öğütleriyle insanı kendinden geçirerek sarhoş ettiğini öğrendik, anladık.
                                 *                

RAVLİ

Popüler Yayınlar