13 Nisan 2015 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 1 CİLT 2720 İNCİ BEYİT

2720.  Yüz kere can verdim, yerlere serildim;
Fakat sesini duyunca tekrar doğdum.

Yüzünü gördüm mü kendimden geçiyorum, yok oluyorum ey beni bayrama döndüren, öd ağacı gibi yakıp yandıran dilber.

Aşk doğanını tutmak için gönlümde bir tuzak kurdum, fakat ters işlerle beni aldatan o doğan, bir kuş gibi geldi de kapıverdi beni.

Ey erlerin gönüllerinde dönüp duran şule (Alev), gök kubbe gibi sendeki Ay’ın çevresinde dönüp duruyorum ben.

Ne mutlu andı o an ki yeniden yeniye ahitler (Kendi kendime sözler vererek) ettim, fakat gene de bütün tövbeleri bozdum, önce nasılsam gene öyle oldum gitti.

Padişaha (Allah’a) benimle erişebilirsin diye aklımı çeldi, yoldan çıkardı beni;
Aklın yanına gittim, fakat akıldan bir fayda görmedim.

Seni inkâr edenler (Tanımayanlara, tanıyıp kabul etmeyenler), sarhoş canıma düşman oldular amma senin güzelliğin kâfi bir cevaptır onlara bence.

Kınayanın hayalini defetmek, kulağını burup gerçeği anlatmak için uzaktan yüzünü bir gösterdim mi hemencecik kurtuldum gitti.

Ne incidir, ne mücevher derse inanmam ona, fakat olmazsa da olmasın a kardeş, ben neysem oyum, nasılsam öyleyim işte.

Dün, bir güzelin yüzünden gönül sarhoş oldu, öylesine esridi (Kendimden geçtim) ki padişahın huzurunda bile bir kadeh kırdım.
                             ***   
DİVAN-I KEBİR1 MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik:
1.    Hazreti Mevlana’nın Şems Hazretlerine aşık olması halk tarafından kınandığını ancak Mevlana Hazretlerinin aşktan vazgeçmediğini öğrendik.
2.    Şems Hazretlerinin nurlu yüzünü görenlerin Mevlana Hazretlerini kınamaktan vazgeçtiklerini öğrendik.
3.    Mevlana Hazretleri ne ise onu doğru ve anlaşılır şekildi kendisini ifade ettiğini öğrendik.
                         *                                  
İşte böyle yaren;
Halkın kınaması veya övgüleriyle Hakka giden yolumuzu, değerlerimizi, doğrularımızı değiştirmememiz gerektiğini öğrendik, anladık.
                                 *                
RAVLİ

Popüler Yayınlar