15 Nisan 2015 Çarşamba

DİVAN-I KEBİR 1 CİLT 2740 İNCİ BEYİT

2740.  Öyle bir zerreyiz ki dört unsura (Ateş, su, hava, ateş) da isyan ettik, beş duyguya da (Kibir, bencillik, hırs, öfke, şehvet) altı cihete (Yukarı, aşağı, sağ, sol, ön, arka) de.
Zaten beş, altı dediğin de nedir ki?
Tek Allah’a bile kızgınım ben.

Bu söze dayanamazsın sen, çünkü suyun dışındasın;
Bana gelince;
Güneşe benzeyenlere bile neden benziyorlar diye öfkelenmedeyim.

Ben aşk yoluna tertemiz girmişim, o yolda tertemiz yürümekteyim, garez (Gizli düşmanlık, kin, kötü niyet) tohumunu ekmem ben.

Yokluk (Dünyada şekle bürünmeden önce tasarılar yapılan alem) bile bana sığınır, bana dayanır, tamaın (Doymazlığın) sırtını kaşıyıp tırmalamam (Okşayıp sevmem) ben.

Ne halkın kaydındayım, ne kimseden korkum var.
Ayağı açık (Hür) bir kuşum, kafesin azığına (Yaşamak için gereken yiyecek ve içeceğe) ihtiyacım yok.

Yağmurlar yağdıran (Güzelleştiren, geliştiren) bir bulutum, inciler (Şekil değiştirmeyen değerleri) saçan bir göğüm.
Yeryüzündeki susuzlara abıhayat (Ölümsüzlük suyu) saçmadayım.

Musa’ya ateş göründü amma gönüllere hoş gelen bir nurdu o.
Ben de uzaktan ateş görünmedeyim amma canım efendim, nurum ben.

Ağacın dalı titrer, kökü durur.
Benim de kararım yok amma ruh âleminde karar etmişim.

Bir acayip cihanım ben, bir avuç toprakta gizlenmişim.
Her gece ışığım, her güz (Sonbahar) bahar.

Gece kuşuyla geceyim, gündüz kuşuyla gündüz;
Fakat kendime geldim mi ikisinden de ayrıyım.

Tamamıyla yok olup kendimden geçtiğim zaman kendime gelirim.
Dört unsurla(Ateş, su, hava, ateş) beş duygudan (Kibir, bencillik, hırs, öfke, şehvet) kurtulduğum zaman çekisi, ayarı tam bir adam olurum.
                             ***   
DİVAN-I KEBİR1 MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik:
1.    Bizi değersiz sonuçlara yönlendiren, sürükleyen etkilerin farkında olarak temizlenmemiz gerektiğini öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin aşk yoluna girene temizlenme yolunu öğrettiğini, kötü huylardan temizlenme yollarını öğrettiğini, yardım ettiğini, desteklediğini öğrendik.
3.    Mevlana Hazretlerinin ölümsüzlük suyunu yüce yerden yağdıran olduğunu öğrendik.
4.    Mevlana Hazretlerinin nur olduğunu, korkulmadan yaklaşılması gereken biri olduğunu öğrendik.
5.    Mevlana Hazretlerinin her seviyedeki insanlarla anlaşabildiğini, yardım ettiğini öğrendik.
                         *                                  
İşte böyle yaren;
Tam bir adam olmak için dört unsur (Ateş, su, hava, ateş) ve beş duygudan (Kibir, bencillik, hırs, öfke, şehvet) kurtulmamız gerektiğini öğrendik, anladık.

Şunlardan kurtul veya kurtulayım demek kolaydır.
İçselleşip huy olmuş olandan kurtulmak kolay değildir, bir pirin öğretmesi, gözetlemesi, eleştirmesi, yol göstermesi gerekmektedir.

Mevlana Hazretlerine sevgiyle bağlanıp dediklerini doğru kabul edenlerin kendisini bağlayıp hareketsiz hale getiren bağlardan kurtulmayı, hür olmayı etme olanağına kavuşacaklarını öğrendik, anladık.

Ey dost bu yol uzundur, zaman da bütün ömrünü kaplaması lazımdır.
Yalnız başına hiçbir şey elde edemezsin.
Senden para istenmeyen bu yolu, aşk yolunu seç.

Göreceksin, yaşayacaksın ki Hazreti Mevlana’dan gelen nur akışının ne başını ne de sonunu görebilirsin.
Sana bana verecekleri nur onlar için bir damladır, bizim için nur denizidir.
                                 *                

RAVLİ

Popüler Yayınlar