12 Nisan 2015 Pazar

DİVAN-I KEBİR 1 CİLT 2710 İNCİ BEYİT

2710.  Yüceldim mi adaletini yerine getirir de alçaltır beni;
Önce yok etti beni de sonra tekrar var etti o (Şems Hazretleri).

Ey zülfünün halkalarını boynuma dolayan;
Feryat onun sarhoş gözlerinden;
Onlar sarhoş etti beni, onlar sarhoş etti.

Sarhoş hayali geldi de sarhoşçasına saldırdı;
O kadar bahaneler getirdim, elinden kurtulamadım gitti.

Kapısının halkasını çaldım, sevgili,” Evde yok” diye seslendi, yani buradayım, bil dedi.

“Kulun (Sana sevgiyle bağlanmış) geldi” dedim.
Şu sözün bir tuzak” dedi.
Tuzağa tutulacak av mıyım, nerden oltaya takılıp tutsak olacağım ben?

Yakarsan yak beni” dedim, lâyığım buna ey put, yak beni, çünkü puta tapıyorum ben.

Beni iyice yakasın diye kurudum zaten;
Beni yakarsan yanmadan kurtuldum gitti.

Nereye gidersen gelirim, nereye gidersem gelirsin;
Ölümde de dirimde de hoşum seninle, hoşum.

Ey dirilik suyu, seninle olduktan sonra ben nerdeyim, ölüm nerde?
And olsun Tanrı’ya, sayende ölümden kurtuldum ben, sayende.

Yüz kere öldüm, canım efendim, şunu denedim ben, kokun geldi mi baktım gene dirilmişim.
                             ***   
DİVAN-I KEBİR1 MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik:
1.    Ölmeden önce ölüp yeniden dirilmek isteyenin Tanrı nurunu taşıyan kişiyi tutku ile sevmesi gerektiğini öğrendik.
2.    Ölümsüzlüğü elde etmek isteyenin Şems Hazretlerini tanımasını ve ona tutkun olmasının gerektiğini öğrendik.
3.    Şems Hazretlerini doğru tanımak için Mevlana Hazretlerini tanımamız gerektiğini öğrendik
                         *                                   
İşte böyle yaren;
Sevdiğimizden bir haber geldiği zaman insanın güç kazanıp canlanacağımızı, hasta isek sağlığımıza kavuşacağını, iyileşeceğimizi öğrendik, anladık.
                                 *                

RAVLİ

Popüler Yayınlar