14 Nisan 2015 Salı

DİVAN-I KEBİR 1 CİLT 2730 İNCİ BEYİT

2730.  Ben o (Şems Hazretleri) Ay yüzlünün sarhoşuyum, o günahtan dolayı neşeliyim, padişahın günahkârıyım (Dini bakımdan suç sayılan davranış içindeyim) ben, hadi kırın elimi.

Çok rindim (Sarhoşum), pek kalleşim (Sözünde durmayanım), aşk dinine girmişim, bu yüzden yayılmış adım ortaya, kim oluyorum ben ki padişaha bir armağan yollayayım?

Gönül bir hırsız, hem de hırsız oğlu hırsız;
Hazinenin kapısında durmuş bekliyor.
Hırsızın elini bağladım da ondan sonra hazinenin kapısı açıldı.

Ey o padişahtan haberi bile olmayan, ne yoldasın, nereye gidiyorsun diyorsun;
Balık gibi hani, ağ nereye sürükler götürürse oraya gidiyorum.

Tanrı Şems’idir sırrım, Tebriz’edir niyazım, odur namazda kıblem, odur abdestimin nuru.

Öylesine karanlık bir geceyim ki Ay’a kızgınım.
Öylesine çırılçıplak yoksulum ki padişaha öfkelenmişim.

O eşsiz, tek güzel lütfediyor da eve çağırıyor beni;
Fakat bir bahane bulmuşum, yola da kızmışım, yolculuğa da.

Sevgilim inada girişse, nazlansa, beni kederlere atsa, kararsız bir hale getirse gene de ah etmeyeceğim, aha da kızgınım çünkü.

Gâh altınla aldatır beni, gâh mevki ile gâh orduyla.
Ondan altın istemem ben, mevkie de kızgınım zaten.

Öylesine bir demirim ki koskoca mıhladızdan (Mıknatıstan) kaçıyorum.
Bir saman çöpüyüm amma âlemin mıhladızına öfkelenmişim.
                             ***   
DİVAN-I KEBİR1 MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             ***
Neler öğrendik:
1.    Mevlana Hazretlerinin Şems Hazretlerinin sevgisine yoğunlaşmasıyla sarhoşçasına bir hale geldiğini, dinin kurallarının dışında bir davranış olarak görüldüğünü, fakat Allah’ın hazinesine girmek için bu yoldan ve bu kapıdan geçmek gerektiğini öğrendik.
2.    Mevlana Hazretlerinin kendini Şems Hazretlerinin çekimine bıraktığını, Şems Hazretleri kendinden uzaklaştırmak için ne yapsa ayrılmayacak bağlılıkta olduğunu öğrendik.
                         *                                  
İşte böyle yaren;
Allah nuruna sahip olan kişiye sevgi ve saygı ile bağlanıp onun bizi şekillendirmesine kendimizi teslim etmemiz gerektiğini öğrendik, anladık.
RAVLİ KUMLARIN ÖYKÜSÜ HİKÂYESİ yazarak Googleden okumalısın.
                                 *                

RAVLİ

Popüler Yayınlar