13 Eylül 2021 Pazartesi

DİVAN-I KEBİR 7-8 CİLT 3000 İNCİ BEYİT

(Mevlâna hazretleri Şems Hazretlerini anlatıyor)

3000. Seni çekemiyorum artık dedin, usandın benden...
A güzel ne diye acele edersin, öldürdün bu acelenle beni.

Sen başsın, beysin, kimsenin sözüne bakmazsın, öğüdünü dinlemezsin...
A güzel ne de tez (Süratli bir biçimde) duymadasın bu tez duyuşundan yıkıldım-gitti.

Noolur bir zaman cağız aman versen (Canımı bağışla, öldürme beni) bana.,
Ne şiş yansın, ne kebap (Gücenme olmasın) a benim canım.

Noolur uzlaşsan (Aramızdaki düşünce ve çıkar ayrılığını ödünlerle kaldırarak uyuşalım, karşılıklı anlaşma sağlayalım) benimle, evmesen (Acele etmesen), koşup gitmesen...
Sevgili (Abdes alacağım) suyumu aldı-gitti, gönlüm namaz kılamaz ki.

Ne de seviyorsun ayrılığı, ne de tez usanmadasın, ne de âsısısın (Dik başlısın)...
Senden başka bir sakıyden (İnsan ruhuna Allah'ı sevdiren, Allah nuru saçan kişiden) içtiğin şarap neşe vermiyor bana.

Odadan o Ay (Şems Hazretleri), ansızın çıkar-gider diye yüreğim çarpıyor...
Güneşim gizlendi mi bulut gibi koşuyor, yollara düşüyorum.

Ayağım açık ama değersizlikte, küçüklükte zerreler (Çok küçük parçacık) gibiyim...
Güneşim doğmazsa ne yaparım ben?

Gökten ne yağar da yer kabul etmez?
Ne yaparsan, ne edersen dayanırım;
Dayanmayıp da ne yapacağım ki?

Sen beni, benim gibisini ararsan topraklar sayısınca bulursun;
Fakat ben mumlar yaksam da senin gibisini arasam bulamam.

Sana secde edecek (Saygımı sunacak) kadar bir solukluk (Çabuk çıkacak) canım var;
Zati (Doğrusu) sevgili, kabul edilen dualarım da sana secdeye kapanıp ettiğim dualar.
***
DİVAN-I KEBİR 7 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
HAZIRLAYAN: ABDULBAKİ GÖLPINARLI
KÜLTÜR BAKANLIĞI YAYINLARI/1385
***
Neler öğrendik;
1. Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerinin ayrılmasından çok üzüntü duyduğunu öğrendik.
2. Mevlana Hazretleri Şems Hazretleri gibi birisini bulamayacağını öğrendik.
3. Çok sevilen kişiye özlem duymanın da onu aramanın da kişiyi olgunlaştırdığını öğrendik
*
İşte böyle yaren;
Mevlana Hazretleri, Şems Hazretlerine gösterdiği saygıdan sonra istediklerinin Allah tarafından kabul edilip gerçekleştiğini öğrendik, anladık.
*
RAVLİ

Popüler Yayınlar