31 Temmuz 2016 Pazar

DİVAN-I KEBİR 2 CİLT 3660 İNCİ BEYİT

3660.( Mevlana Hazretleri Şems Hazretlerinin özelliğini anlatıyor)
Bir zerredir ki güneş, ayağını öpse onun, dönüp de aydınlığına, ışığına bakmaz bile.

A Ay, güneşin inadına bir parla da gözleri kör olsun, bundan böyle aydınlığından, parlaklığından söz açmasın, olmayacak yere çene oynatmasın.

A padişahım, a Tebriz’in övündüğü padişah Şems, bir parla da iki dünya da yücelik, ululuk ışığıyla dopdolu bir gelsin.

A gönül, sabahtan beri bir başka hal var sende;
Öyle coşkunsun, öyle darmadağınsın ki kendi coşkunluğundan, kendi dağınıklığından bu coşkun kulu görmüyorsun bile.

Zayıf gözünde gönüller alan bir sarılık var, ne görmüşsün ki a gönül, o güzelliğe ait sarılıktan da daha sarısın, sararmış solmuşsun?

A gönül, ne ateşsin ki her yelle yalımlanıp (Rüzgârla alevlenip) yücelmedesin, alevlenip gönüllere ağmada;
Hayır-hayır, sen ateşten de üstünsün, yelden de.

Her neysen osun a gönül, ancak ben şu kadarını biliyorum ki şimdi sen, güneş gibi göklerin perdelerini yırtmadasın.

Canım sana feda olsun,
Yarabbi!
Ne incisin (Şekil değiştirmeyen kıymetsin) sen a gönül, ne gök değerini bilir, ne müşteri.

Otuz yıldır, Mecnun gibi deli-divane oldum, senin ardında koştum durdum;
Hem de bir adada yelip yorttum ki ne kuruydu, ne ıslak.

Haberim yoktu ki varlığın tümü senmişsin;
Benim fikrimse, imanla, kâfirlikle oyalanıp durmadaydı.
                          ***   
DİVAN-I KEBİR 2 CİLT MEVLÂNÂ CELÂLEDDİN
Hazırlayan: Abdulbaki GÖLPINARLI
İstanbul REMZİ KİTABEVİ 93
                             **
Neler öğrendik;
1. Şems Hazretlerini överek harekete geçirebileceğimizi, parlaklığını görebileceğimizi öğrendik.
                              *
İşte böyle yaren;
Şems Hazretlerinin tanımamız gerektiğini, varlığımızı kaplayacak güçte olduğumuzu, imanla, kâfirlikle uğraşmakla vakit kaybetmememiz gerektiğini öğrendik, anladık.
                              *

RAVLİ

Popüler Yayınlar